Az Annona néven ismert bolt Tigre-Annona néven nyílt újra a napokban, miután a Vatikánvárosi Állam Kormányzósága többéves koncessziós szerződést kötött az olasz Magazzini Gabrielli kiskereskedelmi csoporttal – írja az esmmagazine.com.
A döntés egy nyílt és átlátható kiválasztási folyamat eredménye volt, amelyben a hatékonyság, a termékkínálat és a közös értékek – mint a családtámogatás, a környezeti fenntarthatóság és a hulladékcsökkentés – voltak a fő szempontok.

Modern bolt a pápa városában
Az 1321 négyzetméteres üzletből 875 négyzetméter a vásárlótér. A Tigre-Annona hat pénztárral, 30 fenntartott parkolóhellyel és 34 alkalmazottal várja a vásárlókat.
A kínálat mintegy 11 000 terméket ölel fel, külön hangsúlyt fektetve a helyi beszerzésre, főként a csemege-, pékáru- és zöldség-gyümölcs részlegeken. A boltban minden olyan részleg megtalálható, amit egy modern szupermarkettől elvárhatunk: friss húsos pult, napi friss kenyér, pizza, halételek, delikát termékek és széles italválaszték. A bejáratnál egy kis étkezőrészt is kialakítottak, ahol készételeket lehet helyben elfogyasztani.
Zöld technológia és kedvezmények
A fenntarthatóság jegyében a szupermarket korszerű zöld technológiákat alkalmaz. Ilyen például:
- távoli vezérlésű hűtőmonitorozás,
- intelligens LED világítás,
- PET-palackokat visszaváltó présgép vásárlási kuponokért,
- újrahasznosított műanyagból készült kosarak,
- elektronikus árkiírás és automatizált kosáremelő rendszer a kasszáknál.
A Tigre-Annona hétfőtől szombatig 7:00 és 19:30 között tart nyitva. Hamarosan elérhető lesz az online rendelés és bolti átvétel (click-and-collect), illetve időpontfoglalás is a frissáru részlegre.
Külön 10%-os kedvezményt biztosítanak nagycsaládosoknak, 70 év felettieknek és friss szülőknek a Cico Club tagság révén.
Történelmi váltás
„A Vatikán történetében először döntött úgy a Kormányzóság, hogy az Annona vezetését magánkézbe adja” – hangsúlyozta Laura Gabrielli, a Magazzini Gabrielli elnöke. „A nyári időszakban keményen dolgoztunk, hogy a lehető legjobb formánkat nyújthassuk. A bolt teljesen megújult.”
Az új Tigre-Annona nemcsak vásárlói élményt, hanem példát is kíván mutatni: hogyan lehet egy történelmi, zárt közösségen belül is modern, zöld és közösségbarát kiskereskedelmet működtetni.


