A vásárlók tudatos döntéseikkel, a hazai termékek választásával tudják erősíteni a magyar gazdaságot, jövedelmezőbbé tenni a hazai agrár szektort.
Nagy István beszélt arról is, hogy a világjárványban is megmutatta a magyar mezőgazdaság, hogy képes az önellátásra. A hazai élelmiszer-termelés sikeresen vette az akadályokat és gyorsan reagált a megnövekedett igényekre is. Hozzátette:
Ficsor Árpád Dunaharasztiban lévő családi gazdaságát választotta az agrártárca a „Válaszd a hazait” kampány nyitóhelyszínének. Az ország egyik legkorszerűbb szarvasmarhatelepén az istállóban robotok gondoskodnak a jószágokról.
youtube://v/50EgbAg0uBU
Az agrárminiszter azt mondta, hogy tudatos fogyasztói döntésre van szükség a magyar mezőgazdaság erősítéséhez. Szavai szerint a magyar termékek vásárlásával, nem csak egy értékteremtő munka végeredményét kapjuk, hanem
Nagy István elmondta, hogy a „lokális termékek előállítása és – értékesítése fontos szerepet játszik az adott térség fenntarthatóságának, kulturális szokásainak, identitásának megőrzésében, ezért a vidék fejlődésének egyik kiemelkedő tényezője”.