A katasztrófát szenvedett hajó augusztus 14-én indult útjára az új-zélandi Napierből, ahonnan Kína Tangsan városának kikötőjébe tartott, fedélzetén 43 emberrel és 5867 szarvasmarhával. Közel három héttel az indulás után, helyi idő szerint szeptember 2-án este a hajó a japán Amami-szigetektől nem messze hatalmas viharba került: a Maysak névre keresztelt tájfun vonult át ekkor a térségben, óriási hullámokat korbácsolva maga körül, nem beszélve a hirtelen lezúduló, ritkán látott mennyiségű csapadékról.

A túlélő beszámolója szerint a legénység utasítást kapott, hogy mindenki vegye fel a mentőmellényét, ezt követően pedig sorra ugrottak be az emberek a tengerbe. Ő maga is így tett, a vízbe érést követően azonban szem elől tévesztette a társait. Nem sokkal ezután három hajó, öt repülőgép és két búvár érkezett a katasztrófa helyszínére, s végül rövid időn belül meg is találták őt. A hajó fedélzetén rajta kívül 39 honfitársa, 2 új-zélandi és 2 ausztrál állampolgár is tartózkodott.
Az eset kapcsán egy új-zélandi állatvédő szervezet, a SAFE is megszólalt: szerintük ez a tragédia is rávilágított arra, hogy milyen kockázatos az élő állatok tengeren történő kereskedelme. Mint arra emlékeztettek, a tavalyi évben is több ezer, Új-Zélandról és Ausztráliából szállított állat pusztult el szállítás közben. Nem véletlen, hogy előbbi ország kormánya felülvizsgálatot indított az élőállatok exportjával kapcsolatban.