A francia Phenix vállalata belga piacra készül belépni alkalmazásával, a spanyol, portugál és svájci terjeszkedését követően. Az alkalmazásuk a Too Good To Go (Túl jó ahhoz, hogy „kidobjuk”) élelmiszer-pazarlás elleni alkalmazáshoz hasonlóan lehetőséget kínál a felhasználóknak arra, hogy a kiskereskedőktől alacsonyabb áron vásárolják meg a megmaradt termékeket.
A Phenix a felhasználóknak bio, halal, kóser és vegetáriánus élelmiszerek választékát is kínálja, a fogyasztók speciális igényeinek megfelelően. Az alkalmazás emellett információkat közöl a készletekről és a vásárlásokból származó megtakarításokról, valamint a felhasználók számára pontokat kínál, amelyekkel, további kedvezményekkel lehet beszerezni az élelmiszereket.
Extra vásárlóerő
Valérie Gorreux, a Phenix Belgium marketing- és kommunikációs vezetője szerint ez az alkalmazás plusz vásárlóerőt biztosít a belgák számára a válság idején, azon kívül, hogy az élelmiszer-pazarlás megelőzésében is közrejátszik.
„A platform lehetővé teszi számunkra, hogy rövid időn belül pontosan nyomon követhessék a termékeket, valamint hogy a hulladékmentességre tekintettel hozhassák meg a megfelelő döntéseket” – tette hozzá.
Élelmiszer-pazarlás
A Phenix szerint a fogyasztók a bolygón található élelmiszerek körülbelül egyharmadát dobják ki anélkül, hogy megennék. Franciaországban évente fejenként 20-30 kilogramm élelmiszert dobnak ki, melyből 7 kilogramm csomagolt élelmiszer.
A Phenixnek közel 10 000 partnere és 2 millió felhasználója van Franciaországban, Portugáliában, Spanyolországban és Svájcban. A vállalat idén 1000 kiskereskedelmi üzlettel fog együttműködést kötni annak érdekében, hogy Belgiumban több mint 150 000 étel pazarlását megakadályozza.
A Phenix alkalmazás elérhető a Google Play Store-ban és az App Store-ban az Apple felhasználók számára.


