0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. május 8.

Robottargoncák kommunikálnak a raktárban

Teljesen önállóan működő targoncák segíthetik a raktárakban a munkát, amelyek egymással is képesek kommunikálni. Ez nem sci-fi, már készülnek az első darabok, és régebbi gépekre is felszerelhetők.

Az Inovatica AGV lengyel startup cég megoldást talált arra, hogy a gyárakban és a raktárakban hogyan lehet majd egyszerűbben megoldani az anyagmozgatást: olyan szerkezetet telepítenek a targoncákra, amely kezelő nélkül képes elvégezni a munkát és amelyek kommunikálni is tudnak egymással. Az autonóm működést és az adatgyűjtő lézerszenzorokat lehetővé tevő algoritmusok a cég jövőbeli sikerének titka.

A cég targoncákra telepített informatikai rendszereket fejleszt. Ennek eredményeként ezek a járművek képesek önállóan mozogni és árukat mozgatni emberi irányítás nélkül.

A rendszer kulcsa a megrendelések automatikus kiosztása a kocsikra, és a kommunikáció megvalósítása a kocsik között – ezek, mint az sci-fi filmek robotjai, képesek egymástól függetlenül összehangolni a kijelölt munkát.

Bogumił Zięba és Wojciech Młynarczyk üzleti ötlete olyan vállalkozókkal folytatott beszélgetések után jött létre, akik eddig számtalan problémát jeleztek a belső közlekedéssel kapcsolatos folyamatokban. Probléma többek között a képzett alkalmazottak hiánya, a folyamatosan növekvő fizetések és a nagy balesetveszély, amely veszélyezteti a munkavállaló egészségét és károsíthatja az árut.

A társaság alapítói a beltéri navigációs rendszerek létrehozásában szerzett tapasztalataikat felhasználva döntöttek egy autonóm targonca kifejlesztése mellett, amely megoldást kínál ezekre a problémákra.

„Sikerült befejeznünk a legnehezebb szakaszt – a beltéri navigáció saját rendszerének fejlesztését: így a kocsi meghatározza a helyét a térben, és nincs szüksége például vezető szalagokra a padlón. A második kihívás az volt, hogy a berendezések alkalmasak legyenek az utólagos felszerelésre is. Ez nagy árrugalmasságot biztosít, mert ugyan felső kategóriás új autonóm targoncát is tudunk biztosítani, de néhány éves régi, közepes osztályú járművet is autonóm színvonalra frissíthetünk” – mondja Piotr Anuszczyk, az Inovatica AGV PR igazgatója.

Az első modell bevezetése az év első felében várható.

Működés szempontjából szükséges az 5G hálózat használata, amely nagyobb sávszélességet és alacsonyabb késleltetést biztosít.

Forrás: rp.pl