A KMS használata a takarmány-előállítással kezdődően az állattartó telep, a vágóhíd, a feldolgozó és a kereskedelmi egységet minősíti, melynek fogyasztói oldalán immár éttermek és más vendéglátó ipari egységek is jelentkeztek.
A védjegy használatának célja, hogy a magyar minőséget kellően magas szinten fenntartsuk, egyértelműsítsük a magyar fogyasztóknak azt, hogy legjobban akkor járnak, ha minőségi magyar sertéshúst vásárolnak. Ezzel a hazai foglalkoztatottságot növelik, és lendületet adnak a magyar sertéstartásnak.
Egyre többen szeretnének belépni a védjegyet használók körébe, s egyre több kereskedelmi egység ragaszkodik ahhoz, hogy kizárólag KMS védjeggyel ellátott áru kerüljön a polcokra. Jó példa erre az Auchan, melynek polcaira csak ilyen tőkehús kerülhet. Ez a Sparnál a fóliázott, vákuumos termékek esetében követelmény.
Az interjú teljes terjedelmében a Magyar Mezőgazdaság és a Kistermelők Lapja augusztusi számában olvasható.