0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. február 11.

Jubileumot ünnepeltünk

Az elmúlt huszonöt év munkáját, az első laptól a teljes vertikumot magába foglaló tevékenységig terjedő utat járhatták be a résztvevők a Magyar Mezőgazdaság Kft. idei, immár hagyományossá vált médianapján. Az AGROmashEXPO-n megrendezett eseményen szó...

A Magyar Mezőgazdaság tavalyi 70. születésnapja után a Magyar Mezőgazdaság Kft. létrejöttének 25. évfordulóját ünnepelte lapunk a múlt szerdán megrendezett agrármarketing és -média napon. Az immár hetedik alkalommal megrendezett, és így hagyományosnak mondható szakmai eseményen Sári Enikő, a Magyar Mezőgazdaság Kft. ügyvezetője köszöntötte a résztvevőket, cégünk partnereit.

Bevezetőjében el mondta: az első médianapot azzal a céllal rendezte meg a Magyar Mezőgazdaság, hogy segítségére legyen az agrártársadalom partnereinek, szereplőinek. A cég megalapításának 25. évfordulójáról szólva kijelentette: ma már tudható, hogy a lap munkatársai jó döntést hoztak, amikor megalapították a társaságot. Az azóta eltelt időszakban a munka nem volt mindig könnyű, ám mára látható: eredménnyel járt a cég tevékenysége – tette hozzá Sári Enikő, aki szerint ennek az az oka, hogy az alapítók nem munkának, hanem „szerelemnek” fogják fel a Magyar Mezőgazdaság sikerre vitelét. Hasonló elkötelezettség jellemzi a vállalat mint egy negyven kollégáját is, akik közül ma is dolgozik lapjainknál hét fő, akik az alapításkor is jelen voltak a csapatban.

A bevezetőt követően Sári Enikő és Hájos László ügyvezető közösen mutatták be az elmúlt huszonöt év történetét, azokat a főbb állomásokat, amelyek a közös munka során emlékezetesek maradtak. A Magyar Mezőgazdaság lapcsoport felépülése, a számtalan melléklet, kiadvány bemutatásán túl szó esett a cég által rendezett eseményekről is.

Hájos László elmondta: a cég első (lap)tulajdona a Kerti Kalendárium volt, amely ma is népszerű kiadványnak számít. Az első mellékletet a lap Hungapig néven jelentette meg, amely az azóta megszűnt sertéstenyésztési integrátor nevét viselte.

A legnagyobb lépést a cég 1994-ben tette meg, amikor megkapta az addig is megjelenő Kertészet és Szőlészet, a Kistermelők Lapja, a Kertbarát Magazin, a Méhészet, valamint az Erdőgazdaság és Faipar kiadói jogát. Az így gyarapodó lapportfólió révén a Magyar Mezőgazdaság Kft. valóban meghatározó tényező lett a lappiacon. Ennek már az anyagi eredményei is megvannak. Hájos László kitért rá: a nyilvános cégadatok szerint a versenytársak, az agrárlapkiadók árbevétele messze elmarad a Magyar Mezőgazdaság Kft. éves teljesítményétől.

A cég egyik „slágerterméke” a Kistermelők Lapja, és nagy sikerrel fogadta a szakma a Méhészet című lapot is. Ez utóbbi különösen jól fogy, a mintegy 15 ezer nyilvántartott magyar méhész közül csaknem tizenkétezren olvassák a lapot. Korábban a Magyar Mezőgazdaság különféle agrárrendezvényekhez, így például a bábolnai és hódmezővásárhelyi szakkiállításokhoz kapcsolódóan napilapokat is megjelentetett. Ez egy nehéz feladat volt, hiszen napról napra kellett követni a szakkiállítás eseményeit, amelyet másnap már olvashattak a résztvevők. Igaz, a munka megérte, a visszajelzések szerint népszerű volt ez a fajta hírközlés.

Az elmúlt huszonöt évben harmincnál is több melléklet jelent meg változatos témákban. Ezeknek egy része megszűnt, ám a lapcsoport ma is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a főlapokon belül különálló mellékletekkel tematikus, ágazati, egy-egy külön területre fókuszáló kiadványt jelentessen meg. Lapportfóliónkat színesítik a magazinok is. Ezek a színes, szabadidős jellegű tartalmakat közvetítő minőségi lapok, mint amilyen a mi erdőnk, a Pegazus és a Kertbarát Magazin sokat hozzátesznek a szakmai lapokhoz is.

Sári Enikő kitért arra is, hogy a Magyar Mezőgazdaság egy időben a televízió felé is nyitott. Az emlékezetes Falu TV, vagy ahogyan többen nevezték a figyelemfelkeltő főcím után, a „Kakas TV” éveken keresztül szólt a vidéki nézokhöz. A napközben felvett és este elkészített műsor másnap kora reggel került adásba.

A szakkiállítások révén került kapcsolatba a cég a rendezvények szervezésével is. Emlékezetes az uniós csatlakozást megelőző Hazám Hazája Európa nevű vetélkedő-sorozat, de a Magyar Mezőgazdaság huszonöt éve alatt hat OMÉK munkájában vett részt. Ezek között volt olyan, amelynek a teljes kommunikációját cégünk intézte, de a Magyar Mezőgazdaságnak köze volt a díjakhoz és számos más vonatkozáshoz is, amely a kiállítás kapcsán felmerült.

A rendezvények terén azóta a cég már otthonosan mozog: nevünkhöz fűződik a 2006-ban indult Kaposvári Állattenyésztési Napok is. Ennek rendezője a Kaposvári Egyetem, szervezője pedig a Magyar Mezőgazdaság, amely jelentős részben a szakkiállításnak köszönhetően jó kapcsolatokat ápol a felsőoktatási intézménnyel. „Szinte már hazajárunk Kaposvárra” – fogalmazott ezen a ponton Sári Enikő. Ennek eredményeképp további együttmuködések is vannak az egyetemmel, az intézményhez tartozó Diagnosztikai és Onkoradiológiai Intézettel.

Az eseményen az idei év újdonságai között két nagyobb bejelentést is tettek. A Magyar Mezőgazdaság, valamint a Piac és Profit Agrár-Akadémia néven konferenciasorozatot szervez, amely a mezőgazdasági kis- és középvállalkozásoknak szóló, nagy érdeklődésre számot tartó rendezvényeket jelent a közeljövőben. Az együttműködés részleteit Demcsák Mária ismertette a hallgatósággal. A Piac & Profit alapító főszerkesztője elmondta: a kölcsönös bizalomra épülő szakmai együttműködés révén már az idei évben több olyan eseményt is tartanak, amelynek során a konferenciaszervezés és a mezőgazdaság ismerete találkozik. Ezek közül az elsőt már február 11-én megrendezzük, a rendezvény fő témája a földértékesítés lesz. Demcsák Mária hozzátette: a cél a közös munka, a brandépítés és a hosszú távú együttműködés megszilárdítása.

Az idei médianapon szó esett lapunk és a Használtautó.hu közötti együttműködésről is, amelynek keretében nagyobb teret kaphat a mezőgazdasági haszongépjárművek iránt érdeklődő keresők tartalommal való kiszolgálása. Novák Péter, a Használtautó.hu ügyvezetője elmondta: a 16 éve indult szolgáltatás ma már sokkal többről szól, mint személygépjárművek értékesítéséről. A cég adatbázisában szereplő haszongépjárművek ezért a Nagyhaszon.hu domain alatt is elérhetők. A kereslet biztosítottnak látszik: a mezőgazdasági gépek iránti érdeklődés nagyon komoly mértékben növekedett az elmúlt években az oldal látogatottsága alapján. Az összefogás, a stratégiai partnerség fő célja, hogy a Magyar Mezőgazdaság által közvetített tartalmakat közelebb vigyük az ügyfelekhez, akik egyben a mezőgazdasági gépek piacára is jobban ráláthatnak ezzel.

A lapcsalád technikai megújulásával kapcsolatos újdonságokról szólt Horváth Roland, a Magyar Mezőgazdaság Kft. marketingvezetőjének előadása. A szakember az eseményen elmondta, hogy az információs technológiai forradalom, valamint az új kommunikációs eszközök megjelenésével és széles körű elterjedésével az információáramlás hihetetlen mértékben felgyorsult. Példaképp említette, hogy amíg a telefonnak kilencven év alatt lett 150 millió használója, a Facebooknak ehhez mindösszesen már csak öt év kellett.

A megváltozott világban a médiaszereplőknek is lépniük kell. A Magyar Mezőgazdaság Kft. az átalakuló tartalomfogyasztási szokásokra reagálva ma már többcsatornás, interaktív médiaszolgáltatást biztosít az olvasói és hirdetőpartnerei igényeit szem előtt tartva. Egy valami változatlan – minden platformon célunk a minőségi, megbízható, hiteles szakmai tartalom publikálása – tette hozzá Horváth Roland.

A marketingvezető fontosnak tartotta kiemelni előadásában, hogy a kiadó piacvezető hetilapjaival, a Magyar Mezőgazdasággal, valamint a Kertészet és Szőlészettel a leghatékonyabban tudja kiszolgálni olvasói igényeit, hiszen a legfrissebb információt képes szállítani a havilapokkal szemben. Ezen versenyelőnyökre támaszkodva és a hirdetni kívánó cégek elégedettségére, hetilapjai mára a hazai legnagyobb agrár- és kertészeti kiállítások hivatalos lapjai.

A kft. tizenhárom – a szegmensét tekintve többségében piacvezető – nyomtatott kiadványa közül hét lapját már digitális változatban is elérhetővé tette elsőként a hazai agrárszaklap-piacon. A lépés sikeresnek bizonyult, hiszen ma már több mint kétezren a lapok digitális változatára fizetnek elő. Ma már a jövő gazdálkodói, a Debreceni Egyetem és a Kaposvári Egyetem agrárszakos hallgatói is digitálisan olvassák a piacvezető agrárgazdasági hetilapot – a Magyar Mezőgazdaságot.

Egyre több cég fedezi fel hirdetőpartnereink közül a digitális lapban rejlő lehetőségeket, hiszen interaktív többlettartalom – videó, képgaléria, akár webshopra irányító link – helyezhető el a digitális kiadványban a hagyományos megjelenési lehetőségeken felül – hívta fel a figyelmet a marketingvezető. A cég 16 honlapból álló honlaprendszerét több mint 100 országból mintegy 1,8 millió fő böngészi évről évre. A legnagyobb látogatottságot továbbra is a magyarmezogazdasag.hu agrárhírportál, online napilap tudhatja magáénak.

– Összességében elmondható, hogy a kiadó a mintegy ötven print, digitális és online felületet magába foglaló portfóliójával ma a hazai agrárszaklap-piacon a legintenzívebb és leghatékonyabb médiaszolgáltatást teszi lehetővé olvasói és hirdetőpartnerei számára. Ezzel a teljes magyar agrárvilágot hatékonyan tudjuk elérni, korosztálytól, médiafogyasztási szokásoktól függetlenül. A Magyar Mezőgazdaság Kft. piacvezető agrárinformációs rendszer célja továbbra is az, hogy a hiteles agrárszakmai híreket és történéseket minden, a jövőben hasznosnak bizonyuló médiaeszköz és kommunikációs felület segítségével elsőként juttassa el olvasóihoz – tette hozzá Horváth Roland.

Forrás: