Back to top

Sikeresen szerepelnek a magyar kiállítók az élelmiszervásáron New Yorkban

Hasznosnak és sikeresnek minősítette a magyar részvételt a New York-i élelmiszervásáron Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára az MTI-nek adott telefoninterjújában.

A Summer Fancy Food Show néven ismertté vált élelmiszeripari vásárt évente rendezik meg New Yorkban, a vásár az észak-amerikai kontinens legnagyobb ilyen jellegű kiállítása, amelyen az idén hét magyar élelmiszeripari vállalkozás vett részt.

A kiállításon 54 országból több mint 2600 kiállító várta az üzletfeleket és az érdeklődőket.

Magyarországról, amely másodszor vesz részt a seregszemlén, a Pick Szeged, a Kométa 99, a Felföldi Édességgyártó, a Malatinszky Kúria, az Arany Nektár, a Hungaroharvest és a Lourdes Honey mutatkozott be.

Az egységes arculatú megjelenést és a helyszínt az Agrármarketing Centrum biztosította.

Belánszky-Demkó Zsolt az MTI-nek elmondta: a bemutatkozás mellett az üzletkötést is segítő vásáron megjelenő hét erős magyar cég kifejezetten innovatív termékekkel jelent meg. Kiemelte az édesített és ízesített szívószálakat, a mézes drazsékat, a szarvasgombával készült mézeket és a magyar borokat. "Egy ilyen távoli és nagy piacon nem tömegtermékekkel, hanem prémiumtermékekkel kell megjelennünk" - fogalmazott.

A helyettes államtitkár kiemelte: az egyik borkiállítónál sorban álltak a vendégek, és a kiállítás keretében tartott exkluzív magyar borvacsorán - amelyen étteremláncok és szállodák beszerzési igazgatói is részt vettek - szintén óriási volt az érdeklődés. A vacsorán a kóstoltatás mellett lehetőség nyílt üzleti tárgyalásokra is neves amerikai partnerekkel - mondta.

"Vannak magyar cégek, mint például a Pick Szeged, amelyek már régóta jelen vannak az amerikai piacon, mások pedig, ilyen a Kométa 99, amelyek most akarnak betörni ide"

- fogalmazott.

Elmondta, hogy a magyar cégek nagyon optimisták, már megállapodások is születtek New Yorkban, elsősorban a magyar borok iránt nagy az érdeklődés.

A magyar vállalkozások részvételét a New York-i vásáron a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) segítette.

Forrás: 
MTI-Eco

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A Bianca és Furmint bánta a zőldszüretet

A legnagyobb területen az elmúlt évek szőlőtelepítéseinek legnépszerűbb fajtáját, a biancát, valamint a néhány éve még a magyar borok világpiaci áttörésének kulcsaként számontartott furmintot szüretelték le érés előtt a szőlőtermelők.

Az uniós élelmiszerek döntően növényvédőszer-mentesek

Megjelent az Európai Unió 2017-es éves jelentése a növényvédőszer-maradékokról. A vizsgálatok alapján a minták 95,9 százaléka növényvédőszer-mentesnek vagy a szabályozási határérték alatti tartalmúnak bizonyult.

Itt a grillszezon, a Nébih a debreceniket vizsgálata

A grillszezon kedvelt termékeit, debreceni húskészítményeket vizsgált a Szupermenta programban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). Élelmiszerbiztonsági szempontból a 20 különböző termék mindegyike megfelelt, minőségi, illetve jelölési hibák miatt azonban 18 esetben kellett figyelmeztetni az előállítókat.

Laborhús után itt a labortej

A tejből származó fehérjékből készült termékek éves kereskedelme több millió dollárra rúg. Mi lenne, ha ezeket a termékeket tehenek nélkül is elő lehetne állítani?

Megválasztották a 2019-es év Egri Bortermelőjét

A megtisztelő címet egy hölgy érdemelte ki - nemzetközi sikerek hozták meg a hazai elismerést a Varga Pincészet egri birtokigazgatójának A régió legnagyobb borgasztronómiai rendezvénye, az Egri Bikavér Ünnep, ahol hagyományosan minden évben átadják az Év Egri Bortermelője kitüntető díjat.

Garamvári Vencel pezsgő élete

Garamvári Vencel ismert üzletembert, borászt és pezsgőkészítőt balatonlellei szőlőbirtokán látogattuk meg, hogy gratuláljunk neki a Magyar Bor Akadémia által neki ítélt életműdíjhoz.

Bock: élelmiszeriparba is fektet a borász

Élelmiszeripari jellegű beruházásokat hajt végre a villányi Bock Borászat Kft. amely 1,6 milliárd forintot költ erre 2020 végéig. Egyebek között prémium minőségű borok, szőlőlé, valamint hidegen szárított gyümölcstermékek piacra hozatala a cél. 

Egyre kelendőbbek a "fenntartható" termékek Németországban

Évről-évre népszerűbbek Németországban az egészséges és fenntartható gazdálkodásból származó élelmiszerek, az elmúlt öt évben 18-ról 31 százalékra nőtt a fogyasztók körében azok aránya, akik nagy jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy egészséges és fenntartható életet folytassanak - jelentette a ZDF német közszolgálati televízió kedden.

Ellepték a Balaton partját a hatóság emberei

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal ezen a héten ismét átfogó ellenőrzést kezdett a tó környéki településeken.

Agrárkamara: tovább nőhet a sertéshús ára

Tovább nőhet a sertéshús és a belőle készülő készítmények ára az elkövetkező hónapokban, mivel a sertések felvásárlási ára szárnyal az afrikai sertéspestis miatt - közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az MTI-vel.