Back to top

A gazdaság vérkeringésének működnie kell – a fuvarozás nem állhat le

A szállítás és a logisztika az egész gazdaság vérkeringésére kihatással van és még a koronavírus járvány során sem vallhat kudarcot, hiszen az áru késlekedése esetleges élelmiszerhiányhoz vezethet, az pedig még nagyobb felvásárlási hullámot válthat ki.

Az Unió kormányai lezárták az államhatárokat, sőt, az Európai Bizottság az schengeni külső határokat is. Kivételt képeznek többek között a nemzetközi közúti fuvarozásban részt vevő hivatásos járművezetők a szállító járműveikkel. A tehergépkocsi sofőrök mellett az orvosok és a tudósok is szabadon mozoghatnak. A hivatásos járművezetők gyakorlatilag mentesülnek a 14 napos karanténtól a határok átlépése után. Ezen túlmenően az Egészségügyi Világszervezet (WHO) nem jelezte, hogy további korlátozásokra lenne szükség az áruk szállításához az egyedi járványügyi ajánlások által érintett területeken.

Ezért a közúti árufuvarozásra általában nem vonatkozik a határok átlépésének tilalma. A veszély tudatában lévő járművezetők egész Európába szállítanak.

A szállító társaságok szoros figyelemmel kísérik az európai piacot, különösen a koronavírus járvány által sújtott helyekre történő kirendelés szempontjából, hiszen ez két szempontból is kockázatos. Egyrészt a határok átlépésére vonatkozó korlátozások, másrészt a tehergépkocsi vezetők félelme saját egészségük miatt. Számos kérdés merül fel a járművezetők kirendelésének megtagadásával kapcsolatban azokra a területekre vonatkozóan, ahol a koronavírus-fertőzés kockázata különösen magas.

Például az Olaszországba irányuló megrendelések száma Európa szerte továbbra is csökken, és az olaszországi kilométerenkénti tarifák a közelmúltban többször is növekedtek.

Ebben a helyzetben a szállítmányozó cég felelőssége, hogy milyen intézkedéseket hoz a járművezető veszélyeknek való kitettségének minimalizálása érdekében. A sofőrök például a lehető legrövidebb ideig tartózkodhatnak a fertőzött területeken. A térképen lévő valós időben történő követéssel a szállítmányozó és a fuvarozó folyamatosan reagálhat a nemzetközi utakon bekövetkező bármilyen negatív változásra.

Érdemes felidézni, hogy a világon a szállítmányozás 80 százalékát közúton, azaz szárazföldön végzik. A kamionok szállítása nélkül a boltok polcai üresek lennének. Jelenleg különösen fontos a gyógyszerek, a védőfelszerelések és az orvosi eszközök, valamint az élelmiszerek és az üzemanyag szállítása. A logisztikai cégeknek nagyon rugalmasnak kell lenniük és gyorsan kell reagálniuk  változásokra.  Mindenki érdekelt a folyamatosság és az ellátási láncok fenntartásában.

A tengeri szállításban a kínai karantén miatt van fennakadás, sok konténer elakad, ami hozzájárult az európai áruhiányokhoz.

A konténerek és a kikötők torlódása, a konténerek általános hiánya a szállítási árak növekedését jelenti, amely befolyásolhatja a különféle áruk árait is.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A Strabucks kínálata növényalapú termékekkel bővül

A kávélánc csapata elhatározta, hogy szembeszáll a lehetetlennel és egyre több terméket készít vegetáriánusok és vegánok számára. A vállalat növényalapú italokkal és ételekkel egészíti ki jelenlegi kínálatát, az eddig megszokott íz világgal új szendvicsek és kávék érkeznek üzleteikbe.

A hazai termékek előnyben részesítését kérik a sertéságazat szereplői a kiskereskedelmi láncoktól

Az afrikai sertéspestis németországi megjelenése miatt szervezett megbeszélést a sertéságazat meghatározói szereplőinek részvételével a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A termelők és a feldolgozók egyöntetűen arra kérik a kiskereskedelmi láncokat, hogy a hazai hústermékeket részesítsék előnyben a külföldiekkel szemben.

A méhészkedés nem más, mint csapatjáték

A szakmában elismert méhész, marketinges, megyei egyesületi vezető és boldog családanya. Simonné Venter Éva egy olyan sokoldalú személyiség, aki nem riad vissza a nehéz fizikai munkától sem, és büszkén mutatja a C és E kategóriára is alkalmas vezetői engedélyét. Derűs egyénisége és barátságos természete hozzájárul, hogy könnyen kapcsolatot teremtsen bármilyen korosztállyal.

Ezek II. Erzsébet kedvenc alkoholos italai - az egykori királyi főszakács szerint

Az Egyesült Királyság uralkodónője II. Erzsébet mód felett elfoglalt 94 éves korához képest. Amióta férje Fülöp herceg visszavonult fejedelmi teendőitől 2017-ben, a királynő azóta is eleget tesz udvari kötelezettségeinek, még a koronavírus idején is.

A Michelin és a Camso egy fedél alatt

A Michelin, a világ vezető mul­tinacionális gumiabroncsgyártója 2 évvel ezelőtt vásárolta fel a kanadai Camso vállalatot, amely az ipari és mezőgazdasági gumihevederes járószerkezetek legnagyobb gyártója a világon.

Továbbra sincs megállapodás az ólomsörét kérdésében

Már jó ideje zajló vita a természetvédők és a vadászatra jogosultak között az ólomsörét használata a vízivadvadászat során. Mondván, hogy a kilőtt ólomsörétet felveszik az állatok, komoly betegségeket, mérgezést okozva ezzel a vizes élőhelyen élő állatoknak. A helyzet úgy áll, hogy az ügy az Európai Bizottság és Parlament elé került, a többi a döntéshozók álláspontján múlik.

Az Európai Uniónak lépéseket kell tenni a túlhalászat ellen

A közleményt, amely a túlhalászat végetvetéséről szól 300 tudós írta alá, annak érdekében hogy megóvják az óceánok épségét. Az üzenet eljutott az Európai Unió környezetvédelmi biztosához, Virginijus Sinkevičiushez, aki az Óceánok és Halászatok megbízottja.

Brutálisak a hazai gyümölcsárak

A legfrissebb statisztikai adatok szerint, miközben az élelmiszerárak éves szinten átlagosan 7,9 százalékkal nőttek, ezen belül a friss gyümölcsöké 46 százalékkal drágult.

Kígyót használt maszk helyett – a frászt hozta az utasokra ez a brit férfi

Új funkciót kapott egy termetes hüllő a Manchester melletti Salfordban.

Hogyan élték meg a gazdák az idei nehéz évet? - Kihívások és lehetőségek

Különös év az idei, a gazdák a megszokottnál is több kihívással szembesültek. A vírushelyzet, a szélsőséges időjárás mellett állatbetegségek, valamint az euró/forint árfolyam kedvezőtlen alakulása is nehezítette a dolgukat. Hogy élték ezt meg? Erről beszélgettek gazdálkodók, kereskedők, szaktanácsadók a 33. Bábolnai Gazdanapokon.