Back to top

A krízishelyzetben is segítik a nélkülözőket

A koronavírus-járvány közepette a nélkülözők helyzete még bizonytalanabbá vált. Ez azt is jelenti, hogy különösen fontos szerepük van most az őket segítő szervezeteknek. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 300 ezer nélkülöző ellátását segíti országszerte ezekben a hetekben is.

Az idén 15 éves Élelmiszerbank Egyesület a járványügyi helyzetben is üzemelteti élelmiszermentő és -osztó tevékenységét: folyamatosan fogad felajánlásokat céges partnereitől annak érdekében, hogy a növekvő rászorulói igényeket ki tudja elégíteni.

Az átvett élelmiszerek sokfélék: akadnak köztük pékáruk, zöldségek és gyümölcsök, konzervek, csokoládék, édességek, üdítők és hűtött termékek is. Az Élelmiszerbank partnerszervezeti hálózatán keresztül juttatja el a megmentett élelmiszereket a nélkülözőkhöz.

A hálózatban működő karitatív szervezetek rövid idő alatt alkalmazkodtak a járványügyi helyzet kihívásaihoz és megoldották a biztonságos osztás feltételeit. Védőfelszereléseket szereztek be, kiosztási mechanizmusokat alakítottak át, házhoz szállítanak, s nem állnak meg ebben a nehéz helyzetben sem. Ezzel mintegy 300 ezer nélkülöző ellátását biztosítják, akik között vannak gyermekek, idősek, családok, fogyatékkal élők, hajléktalanok is. Az idősek száma eléri a negyvenezret, az ő ellátásuk most különös figyelmet igényel.

Az év első 3 hónapjában több mint 2.000 tonna élelmiszert osztott ki az Élelmiszerbank több mint 1,5 milliárd forint értékben. Mindebből márciusban 715 tonna élelmiszer tudott eljutni azonnali segítségként a nélkülözőkhöz. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a működésünket folyamatosan fenntartsuk, rengeteg ember helyzete múlik most rajtunk. Ehhez leginkább további élelmiszer-feleslegek felajánlására és anyagi segítségre van szükségünk“ – mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank Egyesület elnöke.

Forrás: 
Magyar Élelmiszerbank Egyesület

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Nem utópia az élhető város

Több mint három hónapja tart a Floriade Expo 2022 kertészeti világkiállítás. A hollandiai Almere városában mintegy hatvan hektáron a teljes kertészeti ágazatot felölelve bemutatják azokat a kreatív ötleteket, innovatív megoldásokat, korszerű technológiákat, amelyekkel szebbé, élhetőbbé tehetjük környezetünket. A színvonalas, rengeteg információval szolgáló nagyszabású kiállításról a helyszínen járva készítettünk összefoglalót.

A margarin viszi a prímet az élelmiszerek áremelkedésében

Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Gabonapiaci tendenciák a francia (szak)sajtó tükrében

A Les Échos gazdasági napilap rendszeresen elemzi az élelmiszergazdaság előtt álló kihívásokat, így figyelemmel kíséri a piaci árak alakulását is. Étienne Goetz július 8-án közölt cikkében azt írják, a márciusi csúcs után továbbra is nagyon magas az élelmiszerek ára (magasabbak, mint 2021-ben), ennek ellenére folyamatosan csökkennek, aminek a viszonylag jó globális terméskilátás a fő oka.

Tekintélyes mennyiségű olajbogyó kell egyetlen üveg olívaolaj előállításához

Az olívaolaj évezredek óta a mediterrán gasztronómia, kultúra és kereskedelem alapvető alkotóeleme. Az ókori görög költő, Homérosz "folyékony aranyként", Hippokratész pedig "a nagy gyógyírként" jellemezte. Az olívaolajat évezredek óta használják különböző célokra, mint például gyógyászati kenőcsökhöz és nemesek balzsamozási rituáléjához is. Ám napjainkban számos recept fontos összetevőjének számít.

Újabb növényi olajból várható hiány

A világ legnagyobb olavíolaj-exportőrének számító Spanyolország mezőgazdasági minisztere figyelmeztetett: bajba kerülhet az idei olívatermés.

A biotermékek piacának bővülése várható

A harmincharmadik BioFach Nemzetközi Bioélelmiszer- és Biotermék-szakkiállítást rendhagyó módon nyáron tartották. A négynapos nürnbergi rendezvényen az Agrármartketing Centrum által szervezett magyar közösségi standnak tizenegy kiállítója volt. Az AMC a július 26–29. között tartott eseményen mutatta be a nagyközönségnek saját élelmiszeripari exportfejlesztő programját, a Hungarian Food Business Programot.

Zöldség-kereskedelem: a kereslet-kínálat dönt

A vásárlási szokások folyamatosan alakulnak. A fogyasztók szeretnek minél több mindent egy helyen beszerezni, meghatározó lett az áruházláncok, diszkontok szerepe. A betárolás nem divat, a rendkívüli helyzet kivételével mindenből annyit vesznek az emberek, amennyire épp szükségük van.

Kevesebbet vásárolnak

Az Egyesült Királyság fogyasztói kezdenek kételkedni a szupermarketben kínált élelmiszerek minőségében, vásárlási szokásaik pedig látványosan változnak az elmúlt negyven év legmagasabb inflációja miatt.

A cserepes dísznövények a sor végén

Tavalyelőtt az üvegházi hajtatás 95%-ában alkalmaztak biológiai védekezést Hollandiában, amíg 2012-ben ez az arány még csak 78, 2016-ban pedig 92% volt.

Új színes narancsfajta

A citrus tristeza virus (CTV) megjelenése nagyon súlyosan érintette a citrusfélék termesztését Szicíliában. Nincs olyan régió, ahol ne fertőzött volna meg szinte teljes ültetvényeket a kórokozó, a gazdák bevételei meredeken zuhannak.