0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 15.

A borturizmus jövője: digitalizáció és személyre szabott ajánlatok

Internetes konferenciát tartottak Fokvárosban, Innováció a borturizmusban a COVID-19 járvány összefüggésében címmel, amelyen Argentínából, Chiléből, Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból felszólaló előadók osztották meg tapasztalataikat arról, milyen hatást gyakorolt a koronavírus járvány a borturizmusra.

Az International Organisation of Vine and Wine  (OIV) és a  World Tourism Organisation (WTO) szervezésében néhány héttel ezelőtt tartott webinárium moderátora Mariëtte de Toit-Helmbold  rámutatott arra, hogy az idegenforgalom mindig is ellenálló volt, és ez az iparág keményebben dolgozik a fenntarthatóbb újjáépítésért, mint valaha.

Feltétlenül újra kell indítanunk az idegenforgalmat, és a helyi, fenntartható utazásra kell összpontosítanunk.

Kiemelten kell kezelni az egészséget és a biztonságot az emberek megnyugtatása érdekében, illetve az ágazatok és régiók közötti együttműködést, amelynek középpontjában a helyi piac és a helyi emberek állnak, akik a borturizmus legnagyobb célcsoportja. Emellett szükség van kreatív megközelítésre, digitális megoldásokra, szem előtt tartva, hogy a technológia olyan eszköz, amelyhez emberi történetre van szükség ahhoz, hogy valódi hatást érhessen el.

A borturizmus most nagymértékben függ a szabadtéri rendezvények szervezésétől és kezelésétől,

mutatott rá a francia Catherine Leparmentier Dayot, a Great Wine Capitals-tól. Franciaországban a 2020-as nyári szezonban radikális változás történt a turisták származását tekintve, az idén ugyanis a turisták 94% -a francia. Kiemelte, ezek változásokat követelnek a szervezésben: fontos a kis helyi tevékenységek előnyben részesítése a nagy infrastruktúrákkal szemben, inkább vidéki, mint városi, inkább szabadtéri, mint beltéri rendezvényekre kell koncentrálni. Pozitív, hogy a borturizmus az összes követelményt biztosítani tudja a turistáknak, amelyeket az egészségügyi járvány idején előírnak. Azonban, továbbra is komoly nehézségekkel kell szembenézni a nyári szezon után, amikor a turisták visszatérnek  a munkájukhoz, ami a látogatók számának csökkenéséhez vezet.

Megoldásként a bortermelőknek szem előtt kell tartaniuk, hogy az innováció a túlélési mechanizmus, amit  nekik is meg kell lépniük. A fő kérdés, továbbra is az, hogyan tehetnék kívánatosabbá a helyi bort és a borászatokat a helyi turisták számára? 

Ez nagy kihívás, amelyre Bordeaux példáját hozta, ahol a látogatók többsége eddig külföldi volt. A borászatok helyzetét nehezíti, hogy a pincészeteknek semmilyen tervük és eszközük nem volt a belföldi turisták elérésére. Remélik, hogy a nemzetközi utazás hamarosan újraindul, ugyanakkor be kell látni, hogy be kell vonzani és ott kell tartani a helyi turistákat is, ehhez pedig fejlődnie kell a marketingnek, a bor köré épített történeteknek és az összes általunk létrehozott eszköznek.

Chilében nemzeti programot hoztak létre, amelynek célja a borturizmus megerősítése,  a befogadástól az alkalmazkodásig, az újraaktiválásig, három szakaszban valósítják meg. Az első szakaszban az egészségügyre és a biztonságra helyezték a hangsúlyt. Ezután jött az adaptációs szakasz, amelynek során a vállalatok új eszközöket készítettek elő és választottak ki a célcsoportjuk  eléréséhez, például on-line felületeket hoztak létre, webes szemináriumokat tartottak, hangsúlyt fektettek az ismeretátadásra. Végül a kommunikációnak és a marketingnek jut a kulcsszerepe.

Spanyolországban fontosnak tartják a személyre szabottabb élmények kidolgozását, amely kiegészítő ajánlat lehet a választott úti célokhoz.

 

Olaszországban is így gondolják:

ismerjék meg az ügyfeleket, hogy személyre szabott élményt tudjanak nyújtani, fontos a megfelelő egyensúly megtalálása a technológia és az emberi kapcsolat között, mivel a digitális kapcsolatok továbbra is itt maradnak velünk.

Ezekkel a változásokkal együtt a helyi turizmus fejlesztése vált a helyreállítás kulcsává, amelynek a fenntarthatóság az egyik pillére, mondta Roberta Garibaldi, aki hangsúlyozta a potenciális látogatókkal kapcsolatos hatékony adatgyűjtés fontosságát. Ezeknek a felhasználóknak a nyomon követése nagyon fontos a kreatív és hatékony szolgáltatások megtervezéséhez, az egyedi, személyre szabott ajánlatok kidolgozásához. Ezek az eszközök kiváló segítséget nyújtanak a látogatókkal való interakció fenntartásában, de nem szabad elengedni a személyes kapcsolatokat, és a jó sztorikat sem.

Sandra Carvao, az WTO turisztikai piackutatási és versenyképességi vezetője összefoglalva azzal zárta a webináriumot, hogy

az egyik legfontosabb dolog az ügyfélszerzés és a leendő vendégek megismerése, olyan modellekre van szükség, amelyekben az állami és a magánszektor együttműködik az idegenforgalom fejlesztésében a helyi közösségekkel.

Felhívta a figyelmet a desztináció menedzsmentjének fokozására, a látogatók bevonására az „új valóságba” a folyamat minden lépésében a digitalizációra támaszkodva. Hangsúlyozta a környezetvédelem és a fenntarthatóság fontosságát, példaként említve az egészségügyi protokollok miatt jelenleg használt eldobható anyagok és eszközök számának növekedését, ezért át kell gondolni,  hogyan lehet minimalizálni ezen intézkedések környezeti hatásait.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu