A kihívására jelentkezők egynegyede az Egyesült Királyságban él. A kampányt a brit szupermarketek egy része – köztük a Tesco – is népszerűsíti, míg az Aldi, az Asda és az Izland saját honlapjukon osztanak meg információkat és recepteket a kihíváshoz kapcsolódóan.
A közel háromezer fogyasztó megkérdezésével készült felmérés szerint a növényi eredetű húspótló termékeket kipróbálók aránya 2020 március és november között 48% -ról 53% -ra emelkedett az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban és Németországban.
A tanulmányból az is kiderül, hogy az ilyen termékeket kipróbálók fele, később is vásárol belőlük, legalább hetente egyszer.
Veganuary egyébként globális kampány, Latin-Amerikában idén 150 000 ember regisztrált, az Egyesült Államokban 80 000, Németországban pedig 50 000 ember.
Az emberek számos okot neveznek meg arra vonatkozóan, miért csökkentik állati eredetű élelmiszerek mennyiségét az étrendjükben. Többen az állatok szenvedése miatt szeretnék kerülni a hús fogyasztását, míg mások egészségügyi okok miatt, vagy az állati eredetű élelmiszer előállítás által okozott környezeti károk csökkentése miatt döntenek így.
Toni Vernelli a Veganuary kampány szakértője szerint a növényi alapú táplálkozás már nem idegen az emberek számára. Az elmúlt években már mindannyian beláttuk, hogy környezvédelmi okokból csökkentenünk kell az állati eredetű termékek fogyasztását- fogalmazott a szakember. Az, ahogy a brit szupermarketek felkarolták a Veganuary-t ebben az évben, valóban példaértékű. Nem egyszerűen marketing eszközként használják, hanem a növényi alapú étkezés számos előnyét hangsúlyozzák. Élelmiszerellátásunk központi szereplőiként a szupermarketek is elismerik, hogy az egyetlen fenntartható lehetőség a növényalapú táplálkozás- hangsúlyozta Toni Vernelli.