Back to top

A Danone díjat nyert az élelmiszer-pazarlás ellen folytatott küzdelmével

A németországi Szövetségi Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Minisztérium „Túl jó a kukába” díjjal ismerte el a Danone online üzletét, melyben olyan termékeket forgalmaz, melyek rövid lejárati idejük miatt már nem kerülhetnek a boltok polcaira.

A Danone vállalata a rövid lejárati idővel rendelkező termékeit alacsonyabb áron értékesíti online áruházán keresztül.

Élelmiszer-pazarlás megelőzése

A kiskereskedelmi ágazat megköveteli, hogy egy termék minőség megőrzési ideje megmaradjon a kiszállításhoz annak érdekében, hogy garantálni tudják a termékek frissességét a végfogyasztó számára – írja a közlemény.

A Danone létrehozott egy online kiárusító üzletet azon termékek számára, amelyek már nem felelnek meg ennek a szabványnak.

Ez az online bolt leegyszerűsíti az áruk értékesítését, és biztosítja, hogy a még élvezhető termékek megtalálják a fogyasztókat.

A vállalat a nagyobb ügyfeleinek szóló különleges ajánlatként lehetővé teszi, hogy a rövid szavatossági idejű termékeket jutányosabb áron vásárolhassák meg. A csoport közleménye szerint az online bolt révén évente több mint 1000 tonna Danone-terméket lehet „megmenteni”, ami 30%-kal többet jelent, mint az online bolt nélkül.

Nadir Hamidou, a Danone operatív igazgatója a csoport erőfeszítéseiért elnyert díjjal kapcsolatban elmondta: „a díj megerősíti azt, hogy az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben a teljes értéklánc mentén haladunk, és azt mutatja, hogy

nagyvállalatként jó úton járunk az élelmiszer-veszteségek csökkentésére irányuló új ötletekkel.”

Túl jó a kukába

A Szövetségi Élelmezési és Mezőgazdasági Minisztérium hatodik alkalommal ítélte oda a „Túl jó a kukába” díjat. A díjjal azokat a kiemelkedő projekteket és kezdeményezőiket díjazzák, amelyek 2016 óta ötleteikkel, úttörő szellemükkel és elkötelezettségükkel hozzájárultak az élelmiszer-pazarlás csökkentéséhez. Mintegy 160 pályázatot nyújtottak be a mezőgazdaság és termelés, kereskedelem, gasztronómia, társadalom és oktatás, valamint digitalizáció öt kategóriájában – írja a közlemény.

A Danone üzlete a digitalizáció kategóriában kapta meg a díjat.

Forrás: 
esmmagazin.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Egészséges nassolnivalók az olimpiai szurkoláshoz

Javában tart a XXXII. Nyári Olimpia Tokióban, itthon is sokan figyelik a versenyeket, várják az eredményeket, és persze szurkolnak a magyar sportolóknak. A szurkolás sokunk számára elképzelhetetlen nassolás, „csipegetés” nélkül, még akkor is, ha pontosan tudjuk: ez akár egészségtelen is lehet.

„Karanténkutatás 2.0” - Élelmiszerfogyasztási szokások a Covid-19 járvány harmadik hullámában

Csaknem kétezren vettek részt a Nébih, a Debreceni Egyetem GTK Marketing és Kereskedelem Intézet, valamint a TÉT Platform Egyesület második közös reprezentatív kutatásában 2021 májusában. A felmérésből kiderült, hogyan változtak a Covid-19 járvány első és harmadik hulláma között a háztartások élelmiszervásárlási és élelmiszerfogyasztási szokásai.

Agrárdigitalizációs fejlesztések a jövő mezőgazdaságáért

Harmadik alkalommal dolgozhatnak együtt piacvezető agrár nagyvállalatokkal hazai agtech startupok, a 2021 szeptemberében induló NAK TechLab inkubációs program keretében. A program az elmúlt két évben több olyan együttműködést is eredményezett, amely meghatározó lehet az agrárium fejlődése szempontjából. A három hónapos inkubátor programba 2021. augusztus 22-ig lehet jelentkezni.

Füstfűszerek: mert a füst ízesít...

A szabad tűzön készült ételek teljesen más ízvilággal rendelkeznek, mint a konyhában készítettek. A húsok füsttel való tartósítása már hosszú múltra tekint vissza, de az ezzel kapcsolatos hagyományokat a kerti grillezéskor is alkalmazhatjuk.

Hová tűntek a pincérek? – A vendéglátóipar válsága

A koronavírus-járvány, a Brexit és az iparággal szembeni negatív hozzáállás mind hozzájárult a vendéglátásban dolgozó személyzet hiányához, de ennek ellenére az éttermek igyekeznek lépést tartani a világ újbóli megnyitásával.

Az élelmiszeriparban tovább gyorsult az áremelkedés üteme

Júniusban az ipar belföldi termelői árai átlagosan 15,4 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál, ami 1,0 százalékponttal magasabb az előző havinál. Az exportárak 9,7 százalékkal emelkedtek a májusi 9,6 százalékot követően. Együttesen az ipari termelői árak átlagosan 11,6 százalékkal magasabbak voltak, mint tavaly júniusban - közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Sámsonék küzdelme a szlovák burgonyapiacon

Egy Komárom melletti kis faluban, Izsán jártunk, a Bokros-pusztán, ahol Sámson Ferenc és családja országos szinten is komoly burgonyatermesztővé nőtte ki magát. A család 400 hektáron gazdálkodik, aminek a negyedébe ültetnek burgonyát. A burgonyát csak öntözött területen termesztik, máshogy már nem is lehetne.

Nem akar helyreállni a vadhúspiac

A pandémia hullámait, a HoReCa-szektor-bezárásokat, a határzár miatt a külföldi bérvadásztatásból származó bevételkiesést, az évek óta tartó ASP-járványt mind megérezte a vadgazdálkodási ágazat, ami a lőtt vad piaci árában is megmutatkozott. Telített hűtőházakról, a külföldi felvevőpiac változásáról is beszámolt kiadónknak Tapasztó Sándor, a VADEX Zrt. felvásárlási osztályvezetője.

Pötréte, a kertészeti robotika fellegvára

Majdnem egy év után találkoztak újra személyesen a díszkertész szakma szereplői, ezúttal a Zala megyei Pötrétén, a Hári Díszfaiskola és a Hári Tech Kft. startup vállalkozás telephelyén.

Istálló gyarapodó és változó állományhoz – fejőrobot Szuhafőn

A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szuhafőn mindössze nyolcvanan laknak. A szlovák határtól két és fél kilométerre lévő településen él a Kocsis család. Vendégházat, sajtüzemet üzemeltetnek és van egy 700 hektáron gazdálkodó családi gazdaságuk. A korábban húsmarha-állományból egy kisebb ridegtartású csorda maradt és áttértek a tejtermelésre, illetve a sajtgyártásra.