0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. október 2.

Sáskából készülnek a gumimacik

Ha a sáskákra gondolunk, eszünkbe juthatnak a bibliai csapások, amelyben ezek a rovarok felemésztik a termőföldeket. Ám egy izraeli cég inkább azt szeretné, hogy az édesszájúakra és a gumicukorra asszociáljunk, ha ezekre a kártevőkre gondolunk.

Az izraeli Hargol élelmiszer-technológiai cég sáskák tenyésztésébe kezdett azzal a céllal, hogy számtalan édességet és finomságot állítson elő. A különleges összetevőjű gumicukrok kétféle ízben – eper és narancs – kaphatók, és Izraelben őshonos sáskák felhasználásával készülnek.

„A Locusta migratoria egyike annak a két sáskafajnak, amelyet kósernek és halalnak tartanak” – mondta Dror Tamir, a Hargol alapítója.

Mielőtt fehérjeporrá alakítják őket, a rovarokat organikus fűvel etetik, így biztosítva, hogy a tenyésztési folyamat során nem használnak növényvédő szereket.

A sáskák és a szöcskék – amelyek ugyanabba a családba tartoznak – a világon a legtöbbet fogyasztott rovaroknak számítanak, ugyanis nagyon táplálók. A Hargol honlapja szerint a sáskák 72 százalékban teljes értékű fehérjét tartalmaznak, emellett omega-3 zsírsavakat, vasat, cinket, kalciumot és még számtalan más vitamint is. Ugyanakkor nem tartalmaznak telített zsírokat és koleszterint sem, így egészséges alternatívát jelentenek a tenyésztett fehérjeforrásokkal, például a hússal és a tejtermékekkel szemben.

Ugyanakkor nem csak az emberi szervezetre van pozitív hatással a sáska alapú étrend, hanem a bolygónak is jót tesz. A tenyésztett sáskáknak nagyon kicsi a vízlábnyoma, ami a szénlábnyomukat is apróvá teszi. Az ENSZ szerint több mint 1900 ehető rovar él a világon, és többet kellene fogyasztanunk ezekből, ha át akarunk térni egy fenntarthatóbb életmódra.

Az ehető rovarok közé tartoznak még egyes hangyafajok, termeszek, lisztkukacok és poloskák.

Valójában világszerte már közel 2 milliárd ember él rovarokból álló étrenden, például Ghánában, Brazíliában és Japánban, miközben a nyugati országok alkalmazkodnak a leglassabban ehhez a fenntartható étrendhez.

A marketing vallási megközelítése

A sáskák forgalmazásának érdekében a Hargol azonban egy lépéssel tovább ment. Az izraeli székhelyű vállalat egyedi márkaépítési stratégiát dolgozott ki, hogy segítsen a sáskaporok, gumicukrok és energiaszeletek eladásában. A Bibliához fordultak. A sáskafogyasztás két alkalommal is szerepel a Bibliában, többek között akkor, amikor Keresztelő János egészséges étrendjét a Máté 3:4-ben úgy írja le, hogy az „sáskákból és vadmézből…” áll.

Azok számára, akik valóban úgy akarnak enni, mint bibliai őseik, üveges kiszerelésben egész sáskákat tudnak vásárolni, melyek Tamir szerint jól fogynak.

De, ha egy kicsit válogatósabbak vagyunk a rovarok fogyasztását illetően, a gumimacik valószínűleg ízletesebb alternatívát nyújtanak. „A legnagyobb kihívás az, hogy a nyugati embereket rávegyük, hogy a sáskához, mint fogyasztási cikkhez viszonyuljanak, és ezeket a termékeket ismerős, kedvelt és ízletes módon kínáljuk” – mondja.

Forrás: euronews.com