A koronavírus-pandémia hatására visszaesett a szigetország alkoholfogyasztása, ezáltal az abból származó adóbevétel is, ami a világ harmadik legnagyobb gazdasága számára komoly gondot jelent – írja a CNN-re hivatkozva az Infostart.
A Sake Viva!-kampányban, melyet a japán adóhivatal indított, azt kérik a pályázóktól, hogy segítsenek ötletelni. Azt remélik, olyan szolgáltatások, promóciós módszerek, termékek, értékesítési technikák vagy dizájntervek születnek majd a kampányban, melyek segítenek fellendíteni az alkoholeladást. A beküldési határidő szeptember 9. Októberben következik a konzultációs forduló, majd novemberben a döntő, melyet követően a legjobb ötletet meg is valósítják.
Azonban sokan bírálják a kampányt, többek közt
Az egészségügyi minisztérium inkább arra biztatta az embereket, hogy gondolják újra az alkohollal való viszonyukat.
A japán vendéglátóipari egységeket a pandémia miatt sújtó intézkedések meglehetősen szigorúak maradtak a járvány idején, így a bároknak zárva kellett maradniuk, vagy jelentősen lerövidítették nyitvatartásukat.
Az otthoni alkoholfogyasztás ugyanakkor jelentősen nőtt: a negyvenes-hatvanas éveikben levő japánok heti három vagy több alkalommal ittak otthon. A húszas éveikben járóknál az az arány ugyanakkor csak 7,8 százalék.