Valójában már a 35. héten, vagyis szeptember legelső napjaiban meg-megjelent az áruházi akciós újságokban a káposzta, szeptember második hetében pedig teljes erővel beindult az akciózás.
Ez beleillik az utóbbi években megfigyelhető trendbe,
vagyis, hogy valamivel kevesebb figyelem fordul már a káposztára szeptember–október fordulóján, illetve október első heteiben, és annyival több szeptember első felében, idézi az agrárpiaci információkat elemző németországi AMI elemzését a fruchthandel.de portál cikke.
Az akciókat figyelve – egyéb, külső körülmények indokolta átrendeződések mellett – feltűnő, hogy lényegében eltűntek a tízkilós Raschel-zsákban kínált, otthoni bekészletezése szánt tételek. Ennek
nemcsak az az oka, hogy a szociokulturális átrendeződések révén már nincsenek igazán nagy családok; hanem egyszerűen az, hogy ebben az évben ezt a kiszerelést nem lehet észszerűen beárazni.
A tízkilós egységben vásárolt káposzta ára az előző négy évben változatlanul 0,53 euró volt (ez tavaly szeptemberi euróárfolyamon kb. 180 Ft, mostani áron több mint 220 Ft); az idén azonban 0,85 eurónál nem lehet kevesebbért adni (mostani euróárfolyamon kb. 350 Ft). A megelőző években 0,47-0,82 euró között mozgott Németországban a káposzta ára, a középérték 0,66 euró volt; az idén pedig már gyakran súrolja az ár a 0,90 eurót (közel 380 Ft).
Egyébként abszolút túlsúlyban van a hazai termesztésű káposzta az áruházlánci akciókban,
az idén 92%-ban ilyent hirdetnek a kevés holland, illetve a még kevesebb belga áru mellett. A fajtaneveket káposzták esetén szinte egyáltalán nem szokás feltüntetni, és a bioáru sem igazán jellemző. Ugyanakkor az akciók harmadában hirdetik, hogy a régióban termett a pultra kerülő káposzta, írja az AMI elemzése alapján a fruchthandel.de.


