0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. december 5.

Komposztáljunk kávékapszulát

A Nestlé Nespresso kávéüzletága papír alapú, komposztálható kapszulákat dob piacra. Az élelmiszeripari óriás azt reméli, hogy a környezetkímélő megoldással új vásárlókat tud megszólítani.

Guillaume Le Cunff, a Nespresso vezérigazgatója a Reutersnek elmondta: a fogyasztók egy jelentős része nincs tisztában azzal, hogy az alumínium kapszulák újrahasznosíthatók. Úgy véli, a tömörített papírpépből készült csomagolás sok ember számára vonzó lehet.

„Nem célunk az összes alumíniumkapszulát papírra cserélni, inkább szeretnénk választási lehetőséget kínálni a fogyasztók részére. – mondta Le Cunff.

A papírkapszulákat komposztálhatjuk, az alumíniumkapszulákat pedig újrahasznosíthatjuk. A döntés a vásárló kezében van.”

A Nespresso a Nestlé egyik legnépszerűbb márkája, 2021-es 6,4 milliárd svájci frank (6,5 milliárd euró) árbevételével, és egyben ez a cég egyik legnyereségesebb üzletága is.

Három éves fejlesztés eredménye az új kapszula, melyet a svájci és francia piacon tesztelnek, de Le Cunff nem ismertetett eladási célokat.

A vezérigazgató azt is hangsúlyozta, hogy ezzel az innovatív megoldással

nem a „zöldítés” és a fenntarthatóság növelése a céljuk, elvégre a Nespresso már régóta elkötelezett az újrahasznosítás mellett. Az papírkapszulák a márka fejlődésének részét képezik.

„A komposztálható csomagolással nem csak új fogyasztókat fogunk megszólítani, de azok is vissza fognak térni, akik környezetvédelmi szempontok miatt felhagytak a kapszulás termékeink vásárlásával.” – tette hozzá az igazgató.

Forrás: Reuters