A tanulmány áttekinti az Élelmiszer-szabványügyi Hivatal (FSA) igazgatótanácsában és bizottságában az összeférhetetlenségről szóló nyilatkozatokat az FSA létrehozása óta, és négy ajánlást tesz arra vonatkozóan, hogyan lehetne ezt a gyakorlatot visszafordítani.
A tanulmány szerint ezek az összeférhetetlenségek miatt az Egyesült Királyság élelmiszeripari kormányzása sebezhetővé vált az „ügynökségi foglyul ejtéssel” szemben,
Emellett a kutatás rávilágít arra is, hogy a géntechnológiával módosított növények biztonságosságáról és elfogadhatóságáról tanácsokat adó bizottság hét tagból áll, akik közül csak egy tag nyilatkozik úgy, hogy nem áll fenn összeférhetetlenség. Továbbá a másik hat bizottsági tag 16 különböző ipari vállalattal kapcsolatban jelentett be összeférhetetlenséget.
Ezekre a megállapításokra válaszul a szerzők négy ajánlást fogalmaznak meg, amelyek szerintük helyreállíthatják a szabályozási folyamatba vetett bizalmat, különös tekintettel az 1980-as és 1990-es évek különböző élelmiszerbiztonsági válságaira.
A bizonyítékok azt mutatják, hogy az Egyesült Királyság élelmiszer-politikai döntéshozatalában nem szabadna többé olyan személynek részt vennie, akinek kereskedelmi összeférhetetlensége van.
Tanulmányuk megállapítja, hogy az élelmiszerbiztonsági kutatások állami finanszírozását kellően meg kell növelni ahhoz, hogy az Egyesült Királyságban dolgozó szakértők ne függjenek a kereskedelmi szponzorációtól. Valamint, hogy a kormánynak olyan kutatások megrendelésére kellene összpontosítania, amelyek hatékonyan hozzájárulhatnak az élelmiszer-biztonság és az élelmiszerekkel kapcsolatos közegészségügy javításához az Egyesült Királyságban.
Tim Lang professzor, a City, University of London munkatársa elmondta: „A közbizalom csak akkor garantálható, ha a kereskedelem láthatóan nem érintett. Maguknak a tudósoknak is fel kell tenniük maguknak az etikai kérdéseket, hogy helyes-e kereskedelmi kutatásokat végezni, ha az aláássa a kollektív bizalmat”.
Millstone professzor, a Sussexi Egyetem élelmiszer-kémiai biztonság politikai szakértője elmondta: „Kutatásunk azt vizsgálja, hogy mely személyek játszanak befolyásos szerepet az Egyesült Királyság élelmiszer-politikai döntéshozatalában, különösen a Defra és az FSA-nál. Kutatásunk rávilágít arra, hogy közülük sokan összeférhetetlenségben állnak, és befolyásuk alááshatja mind a Defra, mind az FSA, mind pedig az Egyesült Királyság élelmiszerbiztonsági politikájának megbízhatóságát, ami, ha nem foglalkoznak vele, veszélyeztetheti a lakosság egészségét.