Szakács Tamás ismertette: az új technológia kapcsán megszületett etikai elvük szerint minden fontos kérdésről az ember dönt, az MI-k pedig ezen keretek között dolgoznak.
Több mint fél tucat MI-platformot vontak be a munkájukba: a termékötletek, a konkrét receptúrák, a technológiai szempontok, a marketing, a kommunikáció és a kreatív elemek (honlapok, vizuális, zenei és verbális megoldások) kialakításába – tette hozzá. Megjegyezte, hogy
Szakács Tamás tájékoztatása szerint eddig három terméket fejlesztettek ezzel a módszerrel. Az egyik a Csevegő névre keresztelt, 400 grammos magvas kenyér, amely elősütött, fagyasztott állapotban kerül a boltokba, ahol helyben fejezik be a sütését.
A másik két MI-vel fejlesztett innovatív termékük, egy szendvicsalap és egy sütemény az „okos”, immunrendszert támogató Vitajó-család részeként kerül a piacra – mutatott rá a vezérigazgató. Jelezte, hogy a Hajdúsági Sütödéknél a mesterséges intelligenciát az innováció szolgálatába állítják annak érdekében, hogy minél több korszerű, egészséges, jóízű terméket állítsanak elő.
Hozzátette: ennek érdekében a közelmúltban egymilliárd forintos beruházással fagyasztott termékeket előállító mintaüzemet hoztak létre. A 380 dolgozót foglalkoztató cégcsoport tavalyi árbevétele 11 milliárd forint volt, az idén félmilliárdos növekedéssel számolnak – mondta el az MTI-nek Szakács Tamás.