
Különleges Erasmus+ program valósult meg Dániában, a Közép-magyarországi ASzC Bercsényi Miklós Élelmiszeripari-Környezetvédelmi Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium, a Kisalföldi ASzC Szent István Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Technikum és a Déli ASzC Csapó Dániel Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium együttműködésében. A 3 iskola 14 tanulója, kísérőik támogatásával, 3 hetes „gourmet”-hentes képzésben vettek részt az idén nyáron a Danmarks Slagteriskole ZBC szakképző intézményben, Dániában, Roskilde városában.
A budapesti Bercsényi iskola majdnem 20 éves együttműködést ápol a dániai partnerrel, akikkel sok évig 10 hetes programokat szerveztek, majd a Covid-járvány után sikerült kialakítani egy, a jelenlegi oktatáshoz leginkább kapcsolódó és hiánypótló 3 hetes képzést, ahol a diákok olyan különleges megoldásokat tanulhatnak, amit vélhetően itthon is tudnak majd kamatoztatni.


A felgyorsult világhoz gyorsan alkalmazkodott az ipar is, így olyan húsok kerülnek a hentesboltok pultjaiba, amikkel már sokszor valóban csak annyi a teendője a vásárlónak, hogy beteszi a sütőbe és megsüti.
A diákok nagy része szeretne saját vállalkozást,

Természetesen a szabadidős programokban sem volt hiány, a csapat felfedezte Roskilde és Koppenhága látnivalóit is, így meglátogatták a dán királyok temetkezési helyét, a Roskilde Katedrálist, a királynő palotáját, csónakáztak a fővárosban, jártak autókiállításon, strandon, és sok más érdekesség mellett a 180 éves Tivoli vidámparkban is eltöltöttek egy délutánt.
Tóth Judit Emma, nemzetközi koordinátor, kísérőtanár tájékoztatása szerint „amiatt, hogy a 3 iskola különböző Erasmus+ projekt keretében valósította meg ugyanazt a képzési programot, a partner számára egy kicsivel több adminisztrációval járt, de szerencsére ezek összehangolását intézményünk segítette. Mivel sejtettük, hogy akadhatnak nehézségek abból, hogy a diákok nem ismerik egymást, a kiutazás előtt csapatépítő programot szerveztünk, ahol mind a 14 fiatal részt vett, játszottunk, megismertük egymást, és a nap végén közösen kialakítottuk a csoport szabályrendszerét.
A diákok között hamar kialakultak barátságok, és folyamatosan segítették egymást szakmailag is.”

Mivel a diákok digitális készségeinek fejlesztése is a három hét egyik célja volt, a csoport a dán iskola által létrehozott moodle felületet használta, ahol házi feladatokat és beadandókat kellett a gyakorlati napok után elvégezni, ezzel is elmélyítve a tanultakat. A kezdeti nehézségek ellenére minden diák nagyszerűen helytállt, így a program értékelését is ezen a felületen végezték el.
Ezzel a program a magyar húsipari szakképző iskolák közötti együttműködéshez is jelentősen hozzájárult, melyet mind a három intézményben az Erasmus+ szakképzési akkreditációs program finanszíroz.
