A kampányt indító november 28-ai sajtórendezvényen Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese elmondta, hazánkban a baromfi után a sertés a második legnépszerűbb húsféle, éves fogyasztása 30-32 kg/fő.

Ezeknek az áthidalását segítették a Vidékfejlesztési Programban meghirdetett pályázati felhívások, amelyek összességében 519 sertéstartással foglalkozó vállalkozásnak mintegy 106 milliárd forinttal járultak hozzá jövedelemtermelő képességükhöz, illetve a tartási helyek, továbbá a gép- és eszközparkok korszerűsítéséhez – összegezte Giczi Gergely.
Az ágazat helyzetét a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke, Éder Tamás ismertette. Az élősertés ára tavaly realizálódott, ez viszont a vágóhidaknak és feldolgozóknak okozott gondot, ugyanis a megnövekedett önköltségeket a húsok és húskészítmények átadási áraiba nem tudták teljesen beépíteni.
Ahhoz, hogy a hazai fogyasztók a jövőben is biztosan számíthassanak a kiváló minőségű, friss magyar sertéshúsra és húskészítményekre, arra van szükség, hogy a vásárlók elsősorban magyar húst és húskészítményt vegyenek le az üzletek polcairól a hétköznapokon éppúgy, mint az ünnepek előtt – hívta fel a figyelmet Éder Tamás.
