0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. február 21.

7 ital, amely valójában kalóriabomba

Testmozgás, saláta, szénhidrátmegvonás: a fogyókúra „starter pack”-je. Jó, ha tudjuk, hogy ezek mellett bizonyos folyadékok fogyasztását is redukálnunk kell, ha meg szeretnénk szabadulni a felgyülemlett zsírpárnáktól.

Néhány ital ugyanis jelentősen meg tudja dobni napi kalóriabevitelünket. Mint mindig, a mértékletesség itt is a legfontosabb tényező, ám ha az alábbi 7 levet elhagyjuk életünkből, meglepően sok, számos esetben üres kalória fogyasztásától kíméljük meg magunkat – írja a SheFinds.

Gyümölcslevek

gyümölcslé

Legelőször minden bizonnyal az „egészséges” jelző jut eszünkbe róluk, ám ez nem teljesen igaz, mivel a gyümölcsök préselése során drasztikusan csökken értékes tápanyagtartalmuk.

A gyümölcslevek rosttartalma elenyésző, ellentétben a friss gyümölcsökkel, így aztán glikémiás értékük is jelentősen felkúszik.

Ennek következtében az ital elfogyasztása után vércukorszintünk az egekbe szökken, majd villámgyorsan le is zuhan, farkaséhséget eredményezve. Sőt, ezek a levek sokszor bővelkednek hozzáadott, finomított cukorban is, mely valóságos kalóriabombát hoz létre.

Smoothiek

smoothie

Habár a legtöbb smoothie összetevőlistája nem tartalmaz kivetnivalót, elkészítésük során ezeknek is csökken rosttartalmuk. Ráadásul ha az ital olyan magas kalóriaértékű alapanyagokból készül, mint például a zsíros joghurt, magvajak, egy szempillantás alatt túlzásba vihetjük a kalóriabevitelt, pedig csak egy szívószállal szürcsöljük a finomságot. Az alacsony rosttartalom miatt pedig rövid idővel jó eséllyel ismét megéhezünk.

Ha mindenképp smoothiera vágyunk, készítsünk házilag a bolti verzió vásárlása helyett, hogy megbizonyosodhassunk, a megfelelő minőségű és mennyiségű hozzávalókat tartalmazza az ital!

Fehérjeitalok

fehérjeital

A jó marketingnek köszönhetően legtöbbünk fejében úgy élnek, mint a fehérjebevitel egyik legegyszerűbb és legfinomabb módja. Bármennyire is fontos a proteinfogyasztás,

a fehérjeitalok zöme tele van hozzáadott cukorral, zsírokkal, ízfokozókkal, melyek jelentősen megdobják kalóriaértéküket.

Inkább próbáljuk meg természetes forrásból fedezni napi fehérjeigényünket!

Forrás: shefinds.com

Magazin ajánló: