Mióta a meteorológiai mérések elkezdődtek, nem igazán volt ennyire meleg január Spanyolországban, és ez a paradicsomtermésen is meglátszik, írja az agrárpiaci információkat gyűjtő és elemző németországi AMI adataira hivatkozva a fruchthandel.de portál.
Ezzel jelentősen elmaradtak az előző évi szinttől, és a 2019–2022-es évek átlagától is. A kereslet folyamatosan nőtt az árak csökkenésével, és ahogy az áruházak egyre intenzívebben akciózták a paradicsomot.
Németországban egyébként a paradicsomot hetek óta erőteljesen reklámozzák. A február 19-ével kezdődött 8. héten az élelmiszer-kiskereskedők már a második egymást követő héten az AMI munkatársai 73 reklámkiadványban találkoztak vele (ennek kétharmada koktélparadicsomról szól), és ugyanennyiszer hirdették az élelmiszerkereskedelmi láncok a múlt héten is. Tavaly a 8. héten egyáltalán nem volt ilyenről szó, a 2023-as szezon ezen szakaszában feleennyiszer sem akciózták a paradicsomot a láncok. A származási országokat illetően Spanyolország, Hollandia és Marokkó a top három beszerzési hely.