0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. szeptember 18.

Termelői méz reggelire – A mézfogyasztás népszerűsítéséről 2.

A mézfogyasztás sajnos eléggé alacsony manapság, ezért minden fórumon szükséges a népszerűsítése. Milyen lehetőségeink vannak?
Az előző részben arról volt szó, hogy miért van szükség a mézfogyasztás népszerűsítésére,

illetve hogy általában véve milyen eszközök vannak a kezünkben ehhez. Most pedig különböző szempontokból szeretnék bemutatni konkrét példákat, hogy láthassuk, miként néz ki a mézfogyasztás népszerűsítése a gyakorlatban.

méhész, mézfogyasztás
1. kép

Kovács Csaba bátai méhésztársunkat kérdeztem meg arról, hogy szerinte miért fontos, hogy széles körben ismertté tegyük az általunk megtermelt méhészeti termékeket, ezen belül is elsősorban a mézet.

Minden fórumra szükség van

„A mézfogyasztás sajnos eléggé alacsony manapság, ezért minden fórumon szükséges a népszerűsítése. Nekem is, és minden méhésznek fontos, hogy jó minőségű termelői méz kerüljön a családok asztalára. Ennek népszerűsítésére nagyon jók a különböző közösségi oldalak, melyeket a legfiatalabbtól a legidősebbig szinte mindenki használ, többek között én is: a méhészetemnek saját oldala van, ahol igyekszem népszerűsíteni a mézfogyasztás előnyeit. Különösen fontosnak tartom a gyerekeknek közvetíteni a mézfogyasztás előnyeit. Amikor csak lehetőségem adódik, elmegyek a helyi óvodába, iskolába Mézes reggelit tartani, például a nemzetközi egészségnap alkalmából egy teljes napos, minden osztálynak tartandó előadást tartottam, vetítésekkel, mézkóstolóval, interaktív kérdésekkel, amit nagyon élveztek az iskolások (1. kép). Mivel főállás mellett méhészkedem, nem piacozom, így minimális mézet üvegezek.

Sajnos az a tapasztalat, hogy mindig van, aki ár alatt értékesít, ami valahol érthető, de indulatokat vált ki, talán ezen kellene változtatni, ami egy elég hosszú és küzdelmes kezdeményezés.

Ameddig nem tudunk egységben gondolkodni, nem látom az előrelépés lehetőségét ezen a téren. Tagadhatatlan, hogy nagyon jó minőségű méz kerül a hordókba a méhészek által, amit nem szabad csak úgy odadobni, jó marketinggel, reklámokkal több potenciális vásárló elérhető, ami a már említett közösségi médiának köszönhetően mindenki rendelkezésére áll.”

méz, mézfogyasztás
2. kép

Láthatjuk tehát, hogy Kovács Csaba nagyban kihasználja a közösségi média erejében rejlő lehetőségeket, mindamellett, hogy továbbra is nagy hangsúlyt fektet a személyes találkozási lehetőségekre: a Mézes reggeli sikerein felbuzdulva, minden alkalmat megragad, hogy közelebb vigye a méhek világát a kicsikhez (2. kép).

Forrás: Méhészet

Szaklap, amelyben a cikk megjelent:

Magazin ajánló: