0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 20.

Termelői méz reggelire – A mézfogyasztás népszerűsítéséről 2.

A mézfogyasztás sajnos eléggé alacsony manapság, ezért minden fórumon szükséges a népszerűsítése. Milyen lehetőségeink vannak?

Mézfogyasztás ösztönzése hasznos tanácsokkal

Tari Ramon a Beepet méhészeti szakáruház tulajdonosa. Ramon nem csupán egy webes méhészbolt tulajdonosa, hanem ő maga is már hosszú évek óta méhész. Pontosan látja az ágazat nehézségeit, és azt is, hogyan reagál erre a legtöbb méhész. Munkája során rendkívül fontos számára, hogy ne csak termékekkel, hanem hasznos, valódi tapasztalaton alapuló tanácsokkal is ellássa azokat, akiknek szükségük van rá.

mézfogyasztás
3. kép

Számára is egyértelmű, hogy azok a főállású méhészek, akik csak hordósan szoktak mézet értékesíteni, most kényszerűségből próbálják mézüket kiüvegezve eladni – ha csak részben is.

Online üzletében több olyan eszközzel is segíti a méhészeket, amelyekkel ízlésesen és változatosan tudják a termékeket kívánatossá tenni a vevők szemében.

Nagyon népszerűek a fa díszdobozok, egyre többen ismerik fel, hogy a méz ajándéknak is remek választás, bár egyelőre inkább csak szezonális termék – és épp ez lenne a mézfogyasztás népszerűsítésének célja: elérni, hogy minél szélesebb körben megismerjék a méz jótékony tulajdonságait, amit a tudatos vásárlók egész évben keresnek.

méz, üveg
4. kép

Ramon méhészként folyamatosan dolgozik a méz népszerűsítésén, de ő maga ezt nem így érzi. Számára teljesen természetes, hogy beszélget a mézről a vásárlóival. Abban a szerencsés helyzetben van, hogy már kialakult vevőkörrel rendelkezik, így most nem dolgozik azon, hogy tovább szélesítse azt. Persze ez nem a szerencsén múlt, hanem azon a munkán, amit a megjelenésbe és az értékesítésbe fektetett. Mint mondta, ha most kezdené a piacépítést, akkor biztosan több szálon próbálna érvényesülni.

Kihasználná a világháló adta lehetőségeket, ami alatt nemcsak a közösségi médiában való megjelenést érti, hanem a jól célzott hirdetéseket is.

Hangsúlyok

Emellett megkeresné azokat a regionális üzletláncokat, ahol számára kedvezőbb feltételekkel jutna el a méze a vevőkhöz, mint egy multi esetében. A fő hangsúlyt azonban a közvetlen értékesítésre helyezné. Ehhez olyan egyszerű eszközök is rendelkezésünkre állnak, mint egy tábla a méhész háza elé, „Helyi méz kapható” felirattal (3. kép). Ramon tapasztalta, hogy mennyivel többen csengetnek be, ha már messziről jól látszik, hogy mézet árulnak az adott portán. Ezek a habosított műanyagból készült táblák jól ellenállnak az időjárás viszontagságainak, tökéletes választást jelentenek kültéri alkalmazásra. Sokan azonban ódzkodnak a használatuktól, hiszen „úgyis mindenki tudja, hogy nálunk mézet árulnak” – gondolják, a gyakorlat mégis azt mutatja, hogy egy ilyen figyelemfelkeltő eszköz meglehetősen sokat dobhat a vásárlóink számán.

méz
5. kép

A mézfogyasztás népszerűsítése közös érdek

Összességében elmondhatjuk, hogy a mézfogyasztás népszerűsítése megkerülhetetlen feladata a méhészeti ágazat szereplőinek, egyaránt közös és egyéni érdek. Közös, hiszen ha mindenki hozzátesz akár csak egy keveset is, akkor előbb-utóbb érezhető hatása lesz az egy főre jutó hazai mézfogyasztásra; és egyéni, mert a saját mézünket adjuk el, és a saját mézünk megismertetésével általában véve a hazai termelői mézet is eladjuk. Nagy felelősség, mert ha nem vagyunk igényesek a munkánkra, ha nem megfelelően bánunk a vásárlóinkkal vagy helytelen információkat közlünk, akkor vásárlókat fogunk veszíteni – de nemcsak mi, hanem azok a méhészek is, akik utánunk találkoznak ugyanazzal a vevővel. Egy kellemetlen élmény után már nagyon nehéz lesz megfordítani a vásárló véleményét. Becsüljük hát meg munkánk gyümölcsét, csomagoljuk szépen, és beszéljünk róla a szakmánkhoz méltóan – és becsüljük meg vásárlóinkat is, mert nélkülük nem is gondolkodhatunk üvegezett mézeladásban (4–6. kép)!

méz
6. kép
Forrás: Méhészet

Szaklap, amelyben a cikk megjelent:

Méhészet

Magazin ajánló: