Amikor az egyeztetések után eldőlt, hogy nemcsak látogatóként, hanem kiállítóként is lehetőségünk nyílik részt venni a kiállításon, első dolgunk volt felülvizsgálni a japán élelmiszerpiaci trendeket – mondta Ruck János. „A logisztikai nehézségek figyelembevétele után katalógusba rendeztük azokat a termékeinket, melyek a legjobban illeszkednek a helyi fogyasztók elvárásaihoz. Ezek alapján a már említett GALLIO húsgolyókat, prémium főtt-füstölt termékeket, friss húsokat és a szintén magas hústartalommal rendelkező kényelmi termékeinket, a pulyka gyros húst és a sous vide pulyka felsőcomb-filét tártuk a látogatók elé.”
A vezérigazgató szerint egy egészen eltérő kultúra megismerése mindig széles körű tapasztalatszerzésre ad lehetőséget, főleg abban az esetben, ha az egy szakirányú, sokrétű kiállításhoz kapcsolódik. A japán étkezési kultúra hihetetlenül gazdag, sokszínű és mélyen gyökerezik a hagyományokban. Világszerte híres a friss, szezonális alapanyagok előtérbe helyezéséről, az aprólékos előkészítésről és az esztétikus megjelenésről. A fehérjedús, ásványi anyagokban gazdag, zsírszegény pulykahús a tudatos táplálkozás egyik fő eleme, előnyei révén könnyen megfelel a japán konyha elvárásainak. „A pozitív látogatói visszajelzések alapján a bemutatott termékek felkeltették az érdeklődést, standunkon új partneri ismertségek köttettek. A közös történet folytatódik.” – összegezte tapasztalatait Ruck János.
Igényeknek megfelelő árukínálat
A japán piac meghatározó forgalmat bonyolít le a világ kereskedelmében.
– erre dr. Losó Viktor, a MIRELITE MIRSA Zrt. igazgatója hívta fel a figyelmet. A japán kiskereskedelmi piac jelentőségét az ország gazdasági mérete és a fogyasztók magas vásárlóereje határozza meg. Ezt az előkelő pozíciót Kína „veszélyezteti” ugyan, de emellett számos oka van annak, hogy a MIRELITE MIRSA Zrt. részt vesz minden évben a Foodex kiállításon. Losó Viktor kiemelte: „a piac zártsága és exkluzivitása, az üzleti struktúra komplexitása megnehezíti a japán piacra való bejutást. A MIRELITE MIRSA Zrt. -nek a több éves próbálkozás után 2016-ban sikerült betörnie, és töretlenül, az exportált mennyiség növekedésével szállít a piacra.” A kiállításon való részvétel elengedhetetlen a vállalat számára. A már említett gazdasági lehetőségek mellett az üzleti morál, a japán precizitás miatt is kiemelt szerepet tölt be a japán piac a vállalat számára.