A Foodex lehetőséget nyújt arra, hogy közvetlenül kapcsolatba léphessen egy vállalat a japán importőrökkel, kiskereskedőkkel, éttermekkel és más élelmiszeripari szereplőkkel. A piacra való belépés feltétele a termék megfelelő módosítása a japánok elvárásai alapján. Az ezekre vonatkozó információk megismerésére szintén lehetőséget nyújt a Foodex, valamint a kiállítás az új üzleti lehetőségek felfedezésére és piaci trendek feltárására is alkalmas.
A MIRELITE MIRSA Zrt.-nél minden kiállításon való részvételt megelőz a piackutatás, a partnerek meghívása és a vállalati újdonságok ismertetése. Mivel a partnereik nagy része B2B szereplő, marketing oldalról a szakmai felkészültséggel és célirányos levelekkel készültek a kiállításra. A cég már régóta, a kiállításra egyedileg csak japán nyelvű prospektussal jelenik meg. A stand megjelenése is sokat számít, ezért jó, hogy ebben minden évben kiváló, jó megjelenésű reprezentatív standdal segít az AMC.
Az idei Foodex kiállításról is elmondható, hogy eredményesen zárult a MIRELITE MIRSA ZRt. számára. A meglévő partnerek mellett sikerült újakkal is felvenni a kapcsolatot és ígéretes tárgyalásokat folytatni. A látogatók között sokan voltak Japánból, de számos más ázsiai országból is érkeztek megkeresések és folytattak tárgyalásokat. Ezek is erősítik azt a tapasztalatot, hogy a Foodex kiállításon megéri részt venni.
Meglepően pozitív érdeklődés a pálinkák iránt
Cégünk, a Szicsek Pálinkafőzde 2019. óta áll partneri kapcsolatban egy japán céggel, akik pálinkát értékesítenek a szigetországban – mondta Kovács Péter, a cég munkatársa. Mint ismertette, a tavalyi évig nem volt komolyabb rendelési mennyiség, inkább csak a kapcsolat építése és fejlesztése volt a fontos. 2023-ban azonban már az üzleti kapcsolat egy olyan szintet ért el (partnerük többször is meglátogatta őket, valamint a rendelés is növekedett), hogy érdekeltté váltak egy japán látogatás megszervezésében. Szerencséjükre ekkor hirdette meg az AMC a kiállítási lehetőséget a Foodex-en.
Fontos volt számukra, hogy megjelenésükkel a már meglévő üzleti kapcsolatot erősíthessék, valamint a kiállításon egyértelműen kinyilvánították komoly szándékukat a japán piacon való pozíciójuk erősítésére.
A Szicsek Pálinkafőzde Magyarországról csak cégük információs anyagának angol változatát vitte, de partnerük minden szóróanyagot lefordított, így a pulton elérhető volt az összes információ japán nyelven is. A standnál mindig volt egy japán anyanyelvű kolléga is, aki tárgyalni tudott, vagy informálta az érdeklődőket. A szigetországi értékesítő a szaksajtóban történő megjelenést is leszervezte, így az első napon interjú is készült a Pálinkafőzde kapcsán.
Kovács Péter úgy fogalmazott, hogy 100 százalékban pozitív tapasztalattal zárták a Foodex 2024 kiállítást.
A visszajelzések alapján nagyon pozitív volt a termékük fogadtatása. Ez még a Szicsek Pálinkafőzde munkatársai számára is meglepő volt kissé, hisz a pálinka külföldi fogadtatása általában igen visszafogott szokott lenni. Kovács Péter szerint a kitűzött céljaikat magasan sikerült túlszárnyalniuk, és nagyon pozitív hangulattal néznek a jövő felé a japán piacot érintően.
Történelmi alap kihasználása
A Foodex-et régóta ismerjük és látogatjuk időről-időre –mondta Szabó Zoltán, a Grand Tokaj Zrt. senior export managere, majd hozzátette: „Mindenképpen a legfontosabb rendezvénynek tartjuk Japánban, illetve a környező országokból is vártunk, reméltünk látogatókat.
Történelmileg is megvan az alapja az együttműködésnek, szeretnénk ezt is kihasználni.”
Az értékesítési vezető szerint komoly marketing eszközök sajnos nem álltak rendelkezésünkre a Japán kiállításra történő felkészülés során. A cég az AMC standon vett részt, így a közösségi megjelenésen keresztül promotálták az egykor állami vállalatként üzemelő Grand Tokaj Borászatot, mely napjainkban a Tokaj-Hegyalja Egyetemért Alapítvány tulajdonában működő professzionális és piacorientált borászati vállalkozás. Természetesen a meglévő partnereiknek és az évek során felhalmozott kontakjaik számára jelezték, hogy részt vesznek a kiállításon.