0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. június 13.

A szövetkezeti átalakulás és integráció sikertörténete

Huszonöt évvel ezelőtt, 1999-ben alakult meg a jászberényi központú CO-OP Star Zrt. A jubileumot Gödöllőn, a Királyi Kastélyban ünnepelte a társaság.

Sok ember, szövetkezeti tag munkája előzte meg a CO-OP Star Zrt. megalakulását, emlékezett vissza dr. Zs. Szőke Zoltán, az ÁFEOSZ-COOP Szövetség elnöke. Sok bizonytalanság volt bennük, ám az idő őket igazolta: ma a CO-OP Star a COOP Gazdasági Csoport egyik legnagyobb meghatározó vállalkozása. A CO-OP Star vezetői megkerülhetetlen személyiségei az országos COOP családnak.

– Az induláskor álmunkban sem gondoltuk volna, hogy az öt legnagyobb COOP Részvénytársaság ma az egész COOP csoport éves árbevételének a felét adja. Ez az egyik alapja most is a sikeres jövőnknek!

– hangsúlyozta Zs. Szőke András.

Amikor a mezőgazdaságot rendszerben, teljes termékpálya mentén tekintjük, akkor ennek elején az oktatás, a kutatás, az innováció áll, a végén pedig a kereskedelem, a marketing, az értékesítés, a termék fogyasztókhoz való eljuttatása, emelte ki egymásra utaltságukat Gyuricza Csaba, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem rektora. Mint fogalmazott, korábban, ahogy a termelés, az agrároktatás is túlzottan alapanyag-fókuszú volt, ezért értékelte nagy jelentőségűnek a COOP Gazdasági Csoporttal 2022-ben kötött együttműködési megállapodást a rektor is. Véleménye szerint ma nem az a kérdés elsősorban, hogy egy ország be tudja-e szerezni a szükséges élelmiszert. Sokkal inkább az, hogy meg tudja-e termelni az élelmiszer-alapanyagot, képes-e abból élelmiszert előállítani, majd azt a fogyasztókhoz eljuttatni.

– Ez jelenti ma egy ország számára a biztonságot, az élelmiszerellátás biztonságát, ezért alapvető érdekünk, hogy erős kiskereskedelmi hálózat működjön Magyarországon.

Mi ehhez tudjuk adni azt a szellemi hátországot, képzést és innovációt, amit az együttműködés során igyekszünk kialakítani és tartalommal megtölteni, fogalmazott Gyuricza Csaba.

Illusztráció

Az Agrárminisztérium a jövőben is minden rendelkezésre álló eszközt használni fog annak érdekében, hogy a hazai élelmiszeripar töretlenül fejlődhessen, ezáltal a magyar emberek minél nagyobb arányban juthassanak hozzá a kiváló minőségű hazai élelmiszerekhez – jelentette ki Nagy István. Az agrárminiszter magyar sikertörténetről beszélt a COOP kapcsán, amelynek minden szereplője magyar és a termőföldtől az asztalig biztosítani tudja az élelmiszereket. Emlékeztetett rá, hogy a 25 éves vállalat célkitűzése megalakulása óta változatlan: elkötelezett a minőség és a magyar kereskedelmi kultúra színvonalának emelése mellett.

A magyar termékek forgalmazása és népszerűsítése pedig üzletpolitikájuk szerves részét képezi: tavaly az üzletlánc egységeiben forgalmazott termékek mintegy 80 százaléka volt magyar. Kizárólag hazai tejet, tojást és csomagolt friss csirkehúst árulnak, és számos kategóriában a hazai termékek aránya 90 százalék feletti.
Forrás: Magyar Mezőgazdaság

Magazin ajánló: