Az a sztereotípia, hogy a nyakkendőt viselő vendég kevésbé verekedős, manapság már teljesen elavult. Az élet ezt felülírta, hiszen manapság az üzletekben és az éttermekben még az elegánsan öltözött vendégek is tudnak kellemetlenséget okozni a személyzetnek valamint a többi vendégnek.
Egyre több étterem ismeri fel, hogy nemcsak a vendégek, hanem a személyzet kényelméről és biztonságáról is gondoskodnia kell. Utóbbiak ugyanis néha ki vannak téve a vendégek erőszakos magatartásának, a sértegetéseknek, sőt, akár a szexuális zaklatásnak is.
Az étteremvezetők egyre jobban felismerik, hogy a magas minőségű vendégélmény nem mehet a felszolgálók mentális egészségének vagy biztonságának rovására.
Mi alapján adnak sárga lapot a vendégeknek? Ha a pincér vagy pincérnő olyan vendéggel találkozik, aki a kultúra általánosan elfogadott szabályaival ellentétesen viselkedik, értesíti az étterem vezetőjét. A sárga kártya ezután a durva vendég asztalára kerül, figyelmeztető jelként, hogy viselkedése nem megfelelő, és változtatnia kell rajta. Ha a vendég nem reagál erre a jelre, és továbbra is bosszantja a személyzetet vagy az étterem többi vendégét, akkor az étteremvezető kezdeményez: odamegy az asztalhoz, és felszólítja a vendéget, hogy hagyja el az éttermet.
Elsőként a koppenhágai fOOeels étteremlánc vezetett be sárga kártyát az udvariatlan vendégek kezelésére. Célja az volt, hogy elősegítse a vendégek kulturáltabb viselkedését, valamint a kiszolgáló személyzettel való jobb bánásmódot.
Egy másik módszer is egyre népszerűbbé válik a koppenhágai vendéglátóhelyeken a fegyelmezetlen vendégek megregulázására.
Ezt kipipálva a vendég megígéri, hogy kulturáltan viselkedik az asztalnál. A foglalás véglegesítése a jelölőnégyzet bejelölése nélkül nem lehetséges.
Ez is érdekelheti:
Egy üveg bor jár annak, aki nem viszi be az étterembe a telefonját