0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 24.

Sárga lap a renitens vendégnek? Itt akár még a vacsoraasztal mellől is felállítják

Több koppenhágai étterem újszerű és szokatlan módszert vezetett be a fegyelmezetlen vendégek kezelésére: ha egy vendég nem megfelelő módon viselkedik, a pincér egy jelképes sárga kártyát helyez az asztalára, később pedig megkérik, távozzon.

Az a sztereotípia, hogy a nyakkendőt viselő vendég kevésbé verekedős, manapság már teljesen elavult. Az élet ezt felülírta, hiszen manapság az üzletekben és az éttermekben még az elegánsan öltözött vendégek is tudnak kellemetlenséget okozni a személyzetnek valamint a többi vendégnek.

Úgy tűnik, hogy a népszerű mondás, miszerint a vendégnek mindig igaza van, szintén a feledés homályába vész.

Egyre több étterem ismeri fel, hogy nemcsak a vendégek, hanem a személyzet kényelméről és biztonságáról is gondoskodnia kell. Utóbbiak ugyanis néha ki vannak téve a vendégek erőszakos magatartásának, a sértegetéseknek, sőt, akár a szexuális zaklatásnak is.

Az étteremvezetők egyre jobban felismerik, hogy a magas minőségű vendégélmény nem mehet a felszolgálók mentális egészségének vagy biztonságának rovására.

A dán főváros éttermeiben éppen ezért bevezették a sárga kártyák rendszerét – hasonlóan ahhoz, amit a játékvezetők használnak a futballmérkőzéseken. Ha egy pincér vagy pincérnő észreveszi, hogy a vendég nem megfelelő módon viselkedik, jogában áll sárga lapot adni neki.

Mi alapján adnak sárga lapot a vendégeknek? Ha a pincér vagy pincérnő olyan vendéggel találkozik, aki a kultúra általánosan elfogadott szabályaival ellentétesen viselkedik, értesíti az étterem vezetőjét. A sárga kártya ezután a durva vendég asztalára kerül, figyelmeztető jelként, hogy viselkedése nem megfelelő, és változtatnia kell rajta. Ha a vendég nem reagál erre a jelre, és továbbra is bosszantja a személyzetet vagy az étterem többi vendégét, akkor az étteremvezető kezdeményez: odamegy az asztalhoz, és felszólítja a vendéget, hogy hagyja el az éttermet.

Elsőként a koppenhágai fOOeels étteremlánc vezetett be sárga kártyát az udvariatlan vendégek kezelésére. Célja az volt, hogy elősegítse a vendégek kulturáltabb viselkedését, valamint a kiszolgáló személyzettel való jobb bánásmódot.

Egy másik módszer is egyre népszerűbbé válik a koppenhágai vendéglátóhelyeken a fegyelmezetlen vendégek megregulázására.

Az egész eljárás az online asztalfoglalásnál kezdődik: egyes koppenhágai éttermek speciális jelölőnégyzetet vezettek be a foglalási rendszerükbe.

Ezt kipipálva a vendég megígéri, hogy kulturáltan viselkedik az asztalnál. A foglalás véglegesítése a jelölőnégyzet bejelölése nélkül nem lehetséges.

Ez is érdekelheti:

Egy üveg bor jár annak, aki nem viszi be az étterembe a telefonját

Nincs helye az erdőben

Forrás: rp.pl

Magazin ajánló: