A vásárlók körében is nőtt az árérzékenység, de a legtöbben a minőség terén sem kötnek kompromisszumot; ár-érték arányban a legjobb termékek kerülnek a kosarakba.
A hazai édesség gyártók az idén is sokszínű termékpalettával készültek a húsvéti szezonra, a hagyományos csokoládéfigurák mellett számos innovatív termék került be a kínálatba. Így például

Fotó: Pixabay
A 2025-ös húsvét ugyanakkor a tudatosság jegyében telik, gyártói és vásárlói oldalról egyaránt. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetségének közös piaci körképe szerint a változó fogyasztói szokások és a gazdasági bizonytalanságok az eddiginél is komolyabb felkészültséget igényeltek a gyártóktól. A feldolgozók erős hangsúlyt fektettek a termékportfólió optimalizálására és olyan partnerségek, folyamatok kialakítására, hogy hatékonyan tudjanak reagálni a kereslet ingadozásaira. Emellett nőtt a digitális marketing és e-kereskedelmi csatornák szerepe is.
A vásárlói tudatosság pedig nem csak a termékek árában érhető tetten. Sokaknak fontos a csökkentett cukor- vagy sótartalom, funkcionális összetevők hozzáadása, újfajta csomagolások. A csomagolásokon egyre többször QR kódos információk is szerepelnek, amelyeknek köszönhetően további információhoz juthatnak a vásárlók az adott termékkel kapcsolatban.