0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. szeptember 17.

Megvan a három legnépszerűbb gyümölcs

A 2018. áprilisáig tartó 12 hónapos időszak során a magyar háztartások költése nem növekedett a friss gyümölcsök esetében - derül ki a GfK vásárlási trend felméréséből. A gyümölcsök közül legtöbbet dinnyére, almára és banánra költöttek.

Bár a vásárlói bázis arányaiban stabil maradt (a háztartások 98 százaléka vásárolt valamilyen friss gyümölcsöt ebben az időszakban legalább egy alkalommal), a háztartásonként átlagosan megvásárolt mennyiség némiképp – 4 százalékkal – mérséklődött.

Friss gyümölcs átlagosan 48 alkalommal került a bevásárlókosárba az elmúlt 12 hónapban, egy alkalommal átlagosan 1,8 kilogramm.

Egy kilogramm gyümölcs a 2018 áprilisáig tartó 12 havi időszakban átlagosan 347 forintért volt elérhető, ami 6 százalékkal több mint az előző év azonos időszaka során mért (327 forint) összeg. A gyümölcsök közül legtöbbet dinnyére, almára és banánra költöttek a háztartások a vizsgált 12 hónapban.

A háztartások költései alapján a következő frissgyümölcs-fajták a legkeresettebbek: dinnye, alma, banán, barack, narancs, mandarin, citrom, szőlő, körte, eper.

A háztartások költései alapján a friss gyümölcsök piacán egyre erősödik a diszkont csatorna súlya, mely 2018 elejére elérte a 23 százalékot. A piacok, zöldségesek, valamint a kistermelők, kisboltok fedik le a piac több mint harmadát (39 százalékát), hasonlóan a zöldség kategóriához.

 

2016

2017
Hipermarket

21,3

21,6
Szupermarket

16,5

15,9
Diszkontlánc

20,5

23,2
Piac

15,2

14,4
Zöldség- gyümölcs bolt 

10,0

8,9
Egyéb

16,5

15,9
Forrás: nak.hu/GfK Háztartáspanel