0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 28.

Hungarian Food Business Program

A 80. OMÉK egyik legfontosabb élelmiszeripart érintő eseménye volt a Hungarian Food Business Program elindítása. Különösen akkor, ha belegondolunk, hogy a hazai élelmiszeripari exportunk 10 év alatt megduplázódott és a jelenlegi 3,6 milliárd eurós kivitelünket a következő időszakban a feldolgozott termékek területén jelentősen bővíteni szeretnénk.

youtube://v/G7vAOXAx6NM

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára kiemelte, a nemzetközi kiállítások az elmúlt másfél évben a pandémia miatt bizony kevéssé kerültek megszervezésre, és az az élelmiszeripari szereplők számára történő bemutatkozási, üzletkötési lehetőség bizony csökkent emiatt.

Éppen ezért fontos, hogy új online platformon is egységesen tudjuk bemutatni a magyar élelmiszeripari szereplők döntő többségét,

olyan formában, amely a cégeket, termékeket egyaránt olyan módon mutatja be a külföldi beszerző partnerek számára, ahol felkelti az érdeklődését, és meg is találja azt, amit ő keres. Ebben fontos, hogy ez az új, online élelmiszer katalógus, élelmiszeripari platform elindul a magyar vállalkozások számára.

Nyilván nagyon sok fog múlni rajtunk, ipari szereplőkön – mondta el Káhn Norbert, a Gyermelyi Zrt. kereskedelmi igazgatója – mert egyrészt van egy platform, de azt a felületet fel kell tudni tölteni adatokkal, és nagyon fontos, hogy tényleg dedikált kollégákat tudjunk mögé tenni. Hogyha bárhonnan a világból megtalálnak minket, akkor tudjunk egzakt, szakszerű válaszokat adni, és gyakorlatilag az üzletet tudjuk felpörgetni. Tehát ez igazából akkor tud jó lenni, hogyha a mi részünkről is egy élő együttműködés lesz.

A Hungarian Food Business program azonban lényegesen több, mint egy online katalógus.

Az első pillére a külföldi kiállítások, amit az Agrármarketing Centrummal már nagyon régóta végzünk, ez nem jelent mást, mint azt, hogy a legnagyobb, legfontosabb külföldi nemzetközi nagy élelmiszeripari szakkiállításokon közösségi standot építünk, és ott lehetőséget biztosítunk a piaci árnál lényegesen kedvezményesebb feltételek mellett a magyar gyártóknak arra, hogy bemutatkozhassanak, új üzleti kapcsolatokat alakíthassanak ki, illetve a meglévő kapcsolataikat ápolhassák és piaci tapasztalatokat szerezzenek első kézből. Ez továbbra is fontos elem lesz, azonban a jövőben ezt némileg koncentráltabban fogjuk majd végezni.

A második pillér már az új rendszerhez kapcsolódik, ez nem más, mint egy online élelmiszeripari katalógus, amivel nem csináltunk mást, mint digitalizáltuk és összefogtuk, egységes körülmények közé emeltük a magyar élelmiszeripari kínálatot.

Tehát egy egységes fotózás mellett, egységes háttérrel, egységes logisztikai és áradatokkal jelenítjük meg mindazt a nagyszerű termékkínálatot, amelyet a magyar élelmiszeripari szereplők előállítanak. És ezt valós időben a világ bármely pontján elérhetővé és letölthetővé, illetve minden szempont szerint szűrhetővé tesszük a beszerzőknek és az érdeklődőknek.

A program eleme az úgynevezett B2B személyes találkozásokat menedzselő szoftver, de megtalálható egy képzési program is az exportpiacokra most kilépő kisebb vállalkozásoknak, illetve lesz egy kifejezetten egy-egy célországra fókuszáló piacra jutást segítő platform is.

Feldman Zsolt: Első körben azoknak a támogatását tudja ez a program elősegíteni, akik már most kint vannak, vannak tapasztalataik.

A végén az a 70-80 százalékos exportőr réteg, aki az élelmiszeriparban tevékenykedik, azt gondolom, hogy a legnagyobb és a közepes vállalkozások zömét is magába fogja foglalni. Viszont gondolnunk kell azokra, akik még nem ismerik az exportpiacok működési logikáját, hogyan is kell ezt pontosan csinálni, és ez a most elinduló program, számukra is egy olyan támogató szolgáltatást nyújtó lehetőséget jelent, ahol ezeket az ismereteket, ezt a tudást, és ezt a megjelenési lehetőséget magukévá tudják tenni.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu