Rókusfalvy feladata lesz többek között a Nemzeti Bormarketing Stratégia kidolgozása a 2023-2026-os időszakra. Ennek részeként felügyeli majd a szükséges piackutatások, piaci elemzések elkészítését; koordinálja a nemzeti forrásból megvalósuló bormarketing-tevékenységeket; irányítja a stratégia részét képező bormarketing-programok végrehajtását; felügyeli a Magyar Bor (Wines of Hungary), mint közös márka használatát, elősegíti annak erősítését.
Részt vesz a közösségi bormarketinget érintő kormányzati döntések előkészítésében és végrehajtásában, valamint eredetvédelmi javaslatokat fogalmaz meg az ágazati szereplők részére.
Borturisztikai kérdésekben szorosan együttműködik majd a turizmusért felelős miniszterrel és a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, az agrárminiszterrel és az Agrármarketing Centrummal, valamint a külgazdaságért felelős miniszterrel és a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel.
Rókusfaly Pál közvetlen felettese a Miniszterelnökséget vezető miniszter lesz, munkáját ötfős titkárság segíti.
A kinevezés július 1-től lépett hatályba.