Az idén a háromezret is meghaladja a kiállítók száma, és a világ több mint nyolcvan országából gyűltek össze a berlini csarnokokban, hogy meglévő és remélt üzletfeleikkel találkozzanak. A pontos látogatói számot nyitáskor még csak becsülni lehet, de a regisztrált szakemberek és az előző évek tapasztalatai alapján 75 ezer szakmai látogatót vártak, ami óriási szám – főleg annak ismeretében, hogy ez a rendezvény valóban nem a nagyközönségnek szól, hétvégi napja nincs is.
Wilfried Wollbold, a Fruit Logistica globális brandmenedzsere úgy fogalmazott, hogy a kiállítás nemcsak a friss ötletek begyűjtésében, a jól informálttá válásban, és az új üzleti kapcsolatok megtalálásában támogatja a résztvevőket, de kicsit mindig megpróbálkozik a jövőbe látással is. Számos kísérőprogram foglalkozik a friss zöldség-gyümölcs ágazat közép- és hosszú távú jövőjével, ezenkívül ismét elkészítették a szakértők a trendjelentésüket, és az idén – a kiállítás történetében első ízben – európai statisztikai kézikönyvet is összeállítottak az eseményre időzítve.
Mondván, hogy bár valószínűleg nem Európa a világ legdinamikusabb frissáru-piaca, hosszú távon mégis a legfontosabb zöldség-gyümölcsfelvevője marad, érdemes hát minél többet tudni az egyes országok export-import viszonyairól, valamint sajátosságairól és trendjeiről.