„A termelők jól felfogott üzleti érdekükben átalakítják gazdaságukat az új technológiák alkalmazására, amelyek piaca 5-10 százalékkal bővül évente” – mondta.
Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője a magyar mezőgazdaságban meglévő növekedési potenciálról beszélt, amelynek kiaknázásához szükség van a digitalizációra is.
Az államtitkár emellett a nemzeti összefogást tartaná kézenfekvőnek és hasznosnak a termelők között, hogy a jó minőségű, kiváló ízű magyar élelmiszernek eljussanak a fogyasztókhoz, utóbbiak pedig épp az eredetmegjelölés alapján választhatják a kiváló magyar élelmiszereket.
Éder Tamás, a NAK élelmiszeriparért felelős alelnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a fogyasztói igények bővülése és az egyre jobban kiéleződő piaci verseny rákényszeríti a vállalkozásokat, hogy a piaci szerepük megtartása és jobb pozícionálása érdekében változtassanak az eddig megszokott termelési folyamataikon és vezetési szemléletükön.
A mai modern társadalom egyre nagyobb része nagy jelentőséget tulajdonít a fenntartható fejlődésnek, a környezethatékonyságnak, így a fejlesztéseket is a fenntarthatóság figyelembevételével érdemes véghezvinni.
Ennek megfelelően egyre inkább elengedhetetlen a termékpálya-szemlélet megléte és gyakorlati alkalmazása, mely összevonja az élelmiszer-ellátási lánc több szereplőjét, és együttesen ösztönzi új technológiák, innovációk bevezetésére.
Márkus Zsolt, a Veresi Paradicsom Kft. ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy nem csak meg kell termelni a kiváló beltartalmi értékekkel rendelkező élelmiszert, amilyen a Veresegyházán termelt paradicsom, de ezt a fogyasztókkal is tudatni kell.
Mivel a piacon nem találtak megfelelő gépet, így ők maguk készítettek egy olyan QR-kód nyomtatót, amely minden egyes csomagolódobozra egyedi kódot nyomtat az abban található paradicsomok valamennyi, a fogyasztó számára hasznos információval.