A piackutató cég által készített felmérés rámutat, hogy a házi karanténok ideje alatt a francia emberek 27 százaléka vásárolt több helyi terméket – írja a nak.hu. Tekintettel arra, hogy a járványhelyzet előtt 39 százalékuk nagy jelentőséget tulajdonított a helyi gazdák támogatásának, és 40 százalékuk ökológiai termékeket vásárolt a lokális mezőgazdaság segítése érdekében, ez további kedvező fejlődés.
Mindemellett a franciák egyharmada (34 százalék) előszeretettel fogyaszt olyan funkcionális élelmiszereket és italokat, amelyek kedvező hatást gyakorolnak az immunrendszerre. Különösen népszerűek ezek a termékek a 45-54 éves korosztály körében. Mindezt annak ellenére, hogy a piackutató új termékeket tartalmazó adatbázisa alapján az elmúlt két évben Franciaországban megjelent termékek kevesebb, mint egy százaléka tartalmazott az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (European Food Safety Authority, EFSA) által elfogadott immunrendszer erősítésre utaló állítást.
A piackutató kihangsúlyozza, hogy a COVID-19 járvány hangsúlyozza az élelmiszer-biztonság és -higiénia fontosságát az élet minden – így az élelmiszerek – területén.
További híreket „koronavírus” témakörben, ide kattintva olvashat tematikus oldalunkon.