0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 19.

Elindult az ötödik almakampány

Alma, a természet oltalma szlogennel indította fogyasztásösztönző kampányát az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum. Két hete kínálják almával a piacokra érkezőket, a sportrendezvények közönségét, továbbá a médiában is felhívják az emberek figyelmét az alma jótékony hatásaira.

A Budafoki Szomszédok Piaca előtt sajtótájékoztatón osztotta meg a kampány részleteit Tarpataki Tamás, az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára és Ondré Péter, az AMC ügyvezetője. Budafokon 2015-ben nyílt meg a Tér_Köz pályázat segítségével felépült új, modern piac, ami egyben közösségi térként is működik, mondta köszöntőjében Budafok-Tétény polgármestere, Karsay Ferenc, éppen ezért méltó helyszín a fogyasztásösztönző kampány eseményének megtartására.

Az idei nagyon nehezített év a mezőgazdaságban, kezdte ismertetőjét Tarpataki Tamás, hiszen nemcsak a koronavírus-járvány gátolja az életünket, hanem tavaszi fagyok érkeztek, majd utána is kedvezőtlen volt az időjárás.

Összesen 300-350 ezer tonna alma terem ezek után az idén, ami elmarad a közepes szinttől.

A termés kétharmada ipari alma, az étkezési mennyiség pedig lehetővé teszi a folyamatos hazai ellátást. A kampány célja, hogy a vásárlók tudatosan válasszák a hazai almát, amivel közvetlenül segítik a vidék- és város kapcsolatainak erősítését, a termesztők kiszámítható, perspektivikus gazdálkodását, illetve közrejátszanak a gazdaság biztonságosabbá tételében, a piaci kockázatok csökkentésében. A kormány ezért minden módon támogatja a mezőgazdasági és élelmiszeripari termelés fejlesztését.

Kérdésre válaszolva Tarpataki Tamás elmondta, hogy a legutóbbi 6,5 milliárd forintos hűtőház- és gombaházépítési támogatás segítségével összesen 450 ezer köbméternyi hűtőház készült.

Most újabb 30 milliárd forintos támogatási keret nyílik meg a kertészetek számára, amiben ismét lehet hűtőház, növényház építésére, korszerűsítésére, illetve az áruvá készítés fejlesztésére pályázni.

Az első beadási időszak októberben, a következő januárban lesz.

Ondré Péter, az AMC ügyvezetője az alma egészségi hatásait hangsúlyozta. Hiába szeretjük az almát és tekintjük a legfontosabb hazai gyümölcsnek, a rendszerváltás után visszaesett a fogyasztása. Az ismert mondás szerint naponta egy alma az orvost távol tartja, amiben a benne lévő vitaminok és ásványi anyagok (mangán, fluor, jód, kálium, kalcium), valamint a magas pektintartalma van a segítségünkre. A pektin olyan jótékony rostanyag, ami leköti a nehézfémeket és segíti az emésztést, valamint elnyújtja a cukor felszívódását, ezáltal lehetővé teszi, hogy cukorbetegek is fogyasszanak almát.

A kóstoltatások december végéig folytatódnak, legközelebb a hétvégi Budapest maraton futóversenyen kínálják majd a friss, finom magyar almát.

A piacnak nagy jelentősége van az életben, fizikai valójában a közösségi élet egyik színtere. Nagy eredmény, hogy az újjáépült és építészeti díjakat is elnyert budafoki piac képes kiszolgálni ezt a fontos szerepet, mondta Németh Zsolt országgyűlési képviselő. Felhívta a figyelmet a magyar áruk piacvédelmére is, aminek másfél évszázados hagyománya van. 1844-ben jött létre a Magyar Védegylet, aminek a vezetőségében Deák Ferenc is dolgozott azon, hogy a magyar árukat megvédjék az osztrák dömpingtől.

Vásároljunk hazai terméket, azzal nagymértékben segítjük a magyar gazdaságot, hangsúlyozta.

A rendezvényen friss alma mellett a Demjén István Református Általános Iskola és Gimnáziumban készített almás zabkekszet és szárított almakarikát is kínáltak.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu