Back to top

Az íze és az állaga olyan, mint az igazié

A Redefine Meat „a világ legnagyobb” vaktesztjeként jellemezte a cég 3D nyomtatással készült alternatív húsának kóstolóját. A teszttel a húsevőket célozták meg, és az eredmények szerint a fogyasztók 90 százalékban elfogadták a műhúst. A tesztet a koronavírus járvány miatt hozott korlátozó intézkedések idején rendezték meg egy tel-avivi sétányon.

Gusztusosan tálalt nyomtatott műhús
Gusztusosan tálalt nyomtatott műhús
Fotó: Redefine Meat

Soha nem látott sikerként tekint a „legszélesebb körben” elvégzett, húsevőket megcélzó nyilvános vaktesztjére az izraeli növényi eredetű alternatív húspótlót előállító Redefine Meat nevő startup vállalkozás - közölte a cég közleménye alapján a foodnavigator.com.

Tesztjüket a Best Meiser elnevezésű izraeli húskereskedelmi céggel együtt végezték el, ahol egy mozgóbüfében (food truck) „új hús a városban” szlogennel árulták a műhúsos ételeket.

A tervük az volt, hogy Tel-Avivban két nap alatt 200 adag ételt kóstoltatnak meg.

A büfé a cég konyhakész mediterrán húspótlóból készült ételeit kínálta készre sütve kevés fűszerrel és extrával, hogy a vásárlók a proteinkészítmény megjelenésére, ízére és állagára koncentrálhassanak.

A teszt helyszíne
A teszt helyszíne
Fotó: Redefine Meat
Közleményük szerint a büfé felülmúlta minden várakozásukat: 600-nál többen keresték fel, és 6 óra alatt közel ezer adagot adtak el. Hangsúlyozzák, hogy ezzel bebizonyították, hogy a húsimádók is szerethetik az alternatív húspótlókat elsősorban az ízük és az állaguk miatt, nem pedig azért, mert aggódnának a környezet vagy az állatok jóléte miatt.

Amikor a tesztelőkkel közölték, hogy növényi alapú húshelyettesítőt esznek, a textúrája és a szájban keltett érzete alapján 90 százalékban elfogadták azt.

„Úgy gondoljuk, hogy az alternatív húspótlónak olyan jó ízűnek kell lennie, mint az állati húsnak - ilyen egyszerű.

A Redefine Meat minden tesztelt termékkel elérte, hogy az alternatív húshelyettesítőről szóló beszélgetés az egészségről és a fenntarthatóságról átváltott arra, hogy „ez tényleg közel van” vagy arra, hogy „hú ez a húshelyettesítő nagyon finom.” – hangsúlyozza a közleményben a cég társalapítója, Eshchar Ben-Shitrit.

Forrás: 
foodnavigator.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Horvát hagyományok a Pinka-völgyben

Beékelődve a nyugati határszélbe, Szentpéterfát három oldalról Ausztria határolja. Az első trianoni döntést követően oda is csatolták, ám 1923. március 9-én a falu visszaszavazta magát. Az ezerfős település ugyanakkor máig megőrizte horvátságát nyelvében, az emberek mentalitásában és a gasztronómiájában is.

A kiskereskedelmi adatokból látszik a vásárlási szokások változása

A háztartások fogyasztása májusban tetőzhetett, az első negyedévi állami juttatások nagy részét már felélte a lakosság és vásárlási szokásait a magas inflációnak megfelelően kezdi átalakítani - nyilatkozták az MTI-nek elemzők a kiskereskedelmi forgalom legfrisseb adataiból.

A szalmonellával szennyezett adalékanyagot Magyarországról szállították a belgiumi csokoládégyárba

Magyar vállalkozás volt a beszállítója a szalmonella baktériummal szennyezett lecitin elnevezésű adalékanyagnak, ami eljutott a belgiumi csokoládégyárba - erősítette meg a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szerdán az MTI érdeklődésére.

Szerencsét hozott a 13-as szám

A nagyszebeni Hungarikum Napok idén is a gasztronómiára fókuszált. A szervezők arra törekedtek, hogy az előző években meghonosított és közkedvelt programok most se hiányozzanak.

Nem elég szeretni a házias savanyúságot

Nemcsak a házias ízek és a roppanós állag kap helyet egy savanyúságot készítő családi vállalkozás életében, a célravezető munkabeosztás, a cégfejlesztés is fontos a sikeres termeléshez. Nem elég minőségi termékek gyártani, a fejlesztések mellett a gyártási folyamatok helyes sorrendjére is érdemes odafigyelni.

Kampány indul a nyári sertéshúsfogyasztás népszerűsítésére

Tíz év alatt közel 10 kilóval növekedett hazánkban az egy emberre jutó éves sertéshúsfogyasztás. A növekedésben szerepe van azoknak a fogyasztásösztönző kampányoknak is, amelyeket az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) évről évre szervez.

Új vezető a Nestlé Hungária szerencsi és diósgyőri üzemeinek élén

Lidia Wronska veszi át a Nestlé Hungária szerencsi és diósgyőri gyárainak irányítását, az új vezető a Nestlé egyesült királyságbeli Fawdon gyáregységből érkezik Magyarországra - közölte a vállalat kedden az MTI-vel.

A tőzegáfonya támogathatja a memóriát és az agy egészségét?

Egy új tanulmány szerint már napi 128 gramm tőzegáfonya támogathatja a memória és az agy egészségét, miközben csökkenti a "rossz" koleszterinszintet.

Sültkrumpli helyett sült tészta

Japánban annyira hiánycikk lett a sütni való burgonya, hogy a Burger King helyi hálózata inkább ramen tészta fogyasztására ösztönzi a vendégeit.

Összemennek a termékek, az áruk változatlan

Az élelmiszer- és háztartásiszer-gyártók csökkentik a termékeik kiszerelését, anélkül, hogy csökkentenék az árukat. A vécépapírtól a joghurton és kávén át a csipszig világszerte általánossá vált ez a trend. A jelenséget „zsugorflációnak” nevezik.