Az 1970-es évekig a legtöbb brit szupermarketben és a zöldségesben mosatlan burgonyát árultak.
Will McManus, a WRAP friss termékekkel foglalkozó ágazati specialistája közölte, hogy „a burgonyahulladék egyik legnagyobb kiindulópontja a háztartásokban az, hogy nem használjuk fel ezeket időben. Ezért amit tehetünk a tárolási idő meghosszabbítása érdekében, valóban fontos lehet az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Nagyon örülünk annak, hogy a Tesco együttműködik a burgonya beszállítóival annak érdekében, hogy fontos előrelépést tegyen az élelmiszer-pazarlás kezelésében és az áruházai polcain történő változtatásban.”
A Tesco és a Branston – az Egyesült Királyság egyik vezető burgonyabeszállítója – együttműködést kötött, mely során egy kísérleti projekt keretében az ország 120 üzletében organikus fehér burgonya bevezetését tervezik.
Rob Hooper, a Tesco műszaki vezetője közölte, hogy „tavaly novemberben, Bristolban és a környező területeken elvégeztük az első próbaidőszakot, hogy megfigyeljük a vásárlók reakcióit, mely során pozitív visszajelzéseket kaptunk, ezért most ezt a folyamatot kiterjesztjük Angliától délre található területekre is.”