A Kantar piackutató vállalat szerint a konzerves húsoktól és a sörtől kezdve a cukron át a fehérítőszerekig mindent elkapkodtak a polcokról a vásárlók.
A felméréséhez 42 ország háztartásainak adatait gyűjtötték össze, amelyek a világ népességének 66%-át és a bruttó hazai termék (GDP) 83%-át képviselik – közölte a Kantar.
Legnagyobb nyertesek
A Kantar 2021-es globális felmérése szerint az italok, a tejtermékek és az élelmiszerek azok a termékek, amelyek jellemzően a globális élelmiszer-értékesítés közel ötharmadát teszik ki.
A jelentés szerint az otthoni főzés és sütés 26%-kal növelte a húskonzervek forgalmát, míg a cukor és édesítőszerekét 15%-kal, a fűszernövényekét pedig 13%-kal. A latin-amerikai vásárlók pedig a legtöbb élelmiszer-kategóriában a növekedés motorjai voltak.
Alkohol kereskedelem
A kimutatás alapján a leghosszabb zárlatokkal küszködő nyugat-európai lakosok alkohollal csillapították unalmukat, melynek következtében 2019-hez képest több mint ötszörösére növelték az eladásokat 2020-ban.
eközben Ázsiában józanabbul álltak hozzá a világjárványhoz, ugyanis ebben a régióban tavaly 10%-kal csökkentek az eladások 2019-hez képest.
Online kereskedelemre való áttérés
A világjárvány nagymértékű változást eredményezett az emberek vásárlási szokásaiban is, különösen abban, hogy hol vásároltak. A legnagyobb mértékben az online kereskedelem esetében nőttek meg az eladások, majd ezt követték a készpénzes üzletek és a diszkontok.
A kiskereskedők közül az Egyesült Államokban a szupermarketek részesedése nőtt jelentősen, míg Kelet-Európában a diszkontoké.
MMG Gazdahang
Hetente jelentkezik az MMG Gazdahang podcast adása, a legfontosabb hírekkel, izgalmas beszélgetésekkel és érdekességekkel a nagyvilágból. Hallgatni arany! Kattintson a lejátszóra és hallgassa meg a többi között beszélgetésünket Nagy Ticiána szőlész-borász mérnök szakos hallgatóval és Dusnoki Csaba agrármérnöki osztatlan szakos hallgatóval, vagy nézze meg az MMG Direkt adását youtube csatornánkon.