0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. május 18.

8 nagyon nyomós érv a spenót mellett

Amikor gyerekek vagyunk, az egyik mumus, a spenót. De ahogyan telik az idő, és nyitottabbak leszünk a világra, esetleg még a spenótot is megkedveljük. Ami kifejezetten hasznos dolog, hiszen sokoldalú zöldség és sok jó tulajdonsággal rendelkezik.

Nem csak az életkorunk, az étrendek is változnak. A tél beköszöntével itt az ideje, hogy az  étrendet is megújítsuk, például iktassunk be minél több zöld leveles zöldséget és legyen az egyik a spenót, ami mellett számtalan érv szól.

Fokozza az immunitást: ez télen nem lehanyagolható szempont. Jó forrása  a C-vitaminnak, ami elengedhetetlen az egészséges immunrendszerhez, hiszen segít a szervezetnek fehérvérsejteket termelni, amelyek felveszik a harcot a fertőzésekkel szemben.

Javítja a vérkeringést: magas a vas tartalma, amely nélkülözhetetlen az oxigén szállításához a szervezetben. A vashiány vérszegénységhez vezethet, ami fáradtságot, légszomjat és szédülést okozhat.

Elősegíti a csontok egészségét: sok K-vitamint és a kalciumot tartalmaz, amelyek elengedhetetlenek az erős csontok számára. A K-vitamin segít a szervezetnek a kalcium megfelelő felszívódásában.

Véd a krónikus betegségekkel szemben: tele van antioxidánsokkal, amelyek segíthetnek megvédeni a szervezetet az olyan krónikus betegségektől, mint a rák, a szívbetegség és a stroke. Az antioxidánsok segítenek semlegesíteni a szabad gyököket, amelyek olyan instabil molekulák, amelyek károsíthatják a sejteket.

Segíti az emésztést: jó rostforrás, amely segít az emésztőrendszer egészségének megőrzésében. A rost szabályozza a bélmozgást és megelőzni a székrekedést.

Támogatja az egészséges bőrt:  tartalmazza az egészséges bőrhöz nélkülözhetetlen A-vitamint  Az A-vitamin segít a bőrsejtek javításában és védelmében.

Alacsony kalóriatartalmú és zsírszegény: kiváló választás azok számára, akik fogyni szeretnének, vagy megtartani az egészséges testsúlyt.

Sokoldalú zöldség, amelyből készülhet főzelék, leves, köret, saláta, tehetjük rakott ételekbe, gyúrhatunk vele tésztát, hozzá keverhetjük a gnocchi és a palacsinta tésztájához, süthetünk vele pitét, muffint és bele csempészhetjük a reggeli zöld turmixba. Fűszerezhetjük borssal, szerecsendióval, nagyon jó párosítás fokhagymával, de megpróbálkozhatunk bazsalikommal, kurkumával, gyömbérrel és csilivel is, amik izgalmas ízt kölcsönöznek neki. Társíthatjuk túróval, sajtkrémmel, megszórhatjuk szezám maggal.

Forrás: india.com