Amennyiben a kutatási eredményeket nagyobb társadalmi rétegek esetében is igazolni tudják,az forradalmasíthatja az egészséges ételek népszerűsítését. Ezáltal egy költséghatékonyabb és jobb hatásfokú marketing eszköz lehet, ami az emberek egészsége mellett a helyi gazdaságoknak is segíthet.
A kutatásban összesen 52-en vettek részt, akik mindegyike napi szintű közösségimédia-fogyasztó, átlagos életkoruk 22 év volt. A résztvevőket két csoportra osztották fel, ez alapján az egyik csoport volt az úgynevezett intervenciós csoport, ők a meglévő oldalak mellett elkezdtek követni új egészséges táplálkozással kapcsolatos Instagram-fiókokat. A kontrollcsoportot pedig arra kérték, hogy kövessenek belsőépítészeti oldalakat.
A kísérlet két hétig tartott, és a résztvevők pontosan feljegyezték, hogy mit ettek és ittak ez időszak alatt. Ez alapján kiderült, hogy
A tanulmányból egyelőre nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, de további tudományos munkák alapja lehet. Azonban megválaszolásra vár a kérdés, hogy ezek az eredmények mennyire maradandóak, és milyen mélyen képesek változásokat elérni az egyes társadalmi csoportokban. Ehhez további, a most bemutatottnál jóval nagyobb réteg bevonására lesz szükség.
A kutatás által felvázolt irány azért is biztató, mert a fejlett társadalmakban a friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztása csökkenő tendenciát mutat a feldolgozott ételekkel szemben, ami a népesség egészségügyi problémáinak növekedéséhez (cukorbetegség, szív- és érrendszeri betegsége, daganatos elváltozások stb.) vezet. Ha valóban az egyre népszerűbb közösségi oldalakon, influencerek segítségével lehet tartós és pozitív változást elérni e téren, az azt jelentené, hogy rendkívül alacsony költségen lennénk képesek nagy társadalmi rétegeket az egészséges étkezés felé terelni. Ez a friss áruk keresletnövekedésén keresztül jót tenne a helyi gazdaságnak, illetve a fejlett társadalmak egészségügyi ellátórendszerének is a megelőzött betegségek útján.