A fejlesztések következtében a magyar piac az év jelentős részében minden paradicsomtípusból telített, és már télen sincs teljes hiány hazai áruból, mert a megvilágított üvegházakban akkor is szednek a koktélparadicsom-fajtákról. Abban az időszakban azonban – éppen a megvilágításból adódóan is – igen nagy a termesztési költség, ezért az áruházaknak a teljes kiszolgálás érdekében szükségük van az olcsóbb importra. Janó Imre szerint azok az áruházak gondolkodnak jól, amelyek megadják a lehetőségét, hogy az itthon termesztett, így sokkal frissebb, ám jóval drágább paradicsom is odakerüljön a pultra, és a fogyasztó döntsön, melyiket viszi haza.
Az exportbővítésen dolgoznak

Amíg a korai időszakban egy szűk vevői réteg szinte bármilyen áron ragaszkodik a magyar termékhez, a hazai termesztés felfutásával törvényszerű az árak csökkentése, hogy minél több fogyasztót megnyerjenek a vásárlásnak.
Ezt el kell fogadni, hiszen
magyarázza a DélKerTÉSZ értékesítője.
A DélKerTÉSZ a hazai piac telítődésekor, általában május közepétől október végéig szállít külföldre fürtös paradicsomot, illetve akkor, ha valamiért nemzetközi hiány alakul ki. A kivitel az éves termésnek körülbelül az ötöde. Mivel csak időszakosan exportálnak, de akkor szeretnének nagy mennyiséget eladni, általában nyomott áron lépnek be a piacra, hiszen ott találkozik a magyar áru a holland vagy belga beszállítók paradicsomjával. Ráadásul a július végétől szeptember elejéig tartó időszakban a nagy meleg miatt gyengülhet az év többi időszakában kiváló minőség, ami szintén nem a mi malmunkra hajtja a vizet.
Janó Imre szerint a piaci egyensúly fenntartásához mindenképpen szükséges az export bővítése, ezért a DélKerTÉSZ-nél azon dolgoznak, hogy megtalálják azokat a külföldi vevőket, akiknek folyamatosan szállíthatnának.
Ez is érdekelheti: