0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 21.

5 érv amellett, hogy a szezonban minél több görögdinnyét együnk

A legjobb választás a kánikulában a hideg görögdinnye. Amikor szezonja van, finom édes, és rendkívül egészséges, ezt a legújabb kutatások is alátámasztják.
  1. Hidratál

    A hidratáltság fenntartása alapvető fontosságú az egészség szempontjából, mivel a dehidratáltság még a szerény mértékű kiszáradás is valószínűleg fáradtság, fejfájás, izomgörcsök és esetleges vérnyomásproblémák formájában jelentkezik. A görögdinnye nagyrészt vízből áll (92%), és vízszükségletünk 20%-át táplálékból fedezzük, így a görögdinnye is hasznos hozzájárulást nyújthat, főként a nyáron, a legmelegebb napokban.

görögdinnye

  1. Támogathatja a testsúly szabályozást

    A görögdinnye magas víztartalmának köszönhetően alacsony kalóriasűrűséggel rendelkezik, ez azt jelenti, hogy egy nagy szelet görögdinnye viszonylag kevés kalóriát tartalmaz. Az olyan ételek fogyasztása, mint ez, amelyek egyszerre laktatóak, de alacsony kalóriatartalmúak, elősegíti a teltségérzetet és csökkenti az étvágyat.

  2. Jótékony a bőrnek és a szemnek

    A görögdinnye rózsaszín-piros húsa elárulja, hogy gazdag karotinoidoknak nevezett vegyületekben, köztük béta-karotinban, amelyet a szervezetünk A-vitaminná alakít. A gyakran pro-A-vitaminnak is nevezett béta-karotin segít megőrizni szemünk és bőrünk egészségét.

dinnye kisgyerek gyümölcs

  1. Gazdag likopinforrás

    A görögdinnyében található másik karotinoid, a likopin, sőt, a görögdinnyében található likopintípus könnyebben elérhető számunkra, így különösen hasznos forrás. A likopin az új kutatásokban nagy figyelmet kapott, és úgy vélik, hogy hatékonyan csökkenti bizonyos rákos megbetegedések kockázatát, támogatja a szív és a szem egészségét, és csökkenti az olyan krónikus betegségek kialakulásának lehetőségét, mint a 2-es típusú cukorbetegség

  2. Segíti a jó vérnyomást és a fizikai teljesítményt

    görögdinnye ital

    A legújabb eredmények szerint a görögdinnyében található fitonutriensek, különösen az L-citrullin segíthet a vérnyomás csökkentésében és a fizikai teljesítmény javításában fiatal, egészséges felnőtteknél.

A görögdinnyét ehetjük magában, finom gyümölcsként, de tehetjük salátákba, és készíthetünk belőle turmixot, üdítőitalt is citrommal, mentával citromfűvel.

Figyelem! A görögdinnye a legtöbb ember számára biztonságos, azonban van néhány ember, aki allergiás lehet rá. Az allergia keresztreaktivitás eredményeként alakulhat ki, amikor valaki, aki allergiás bizonyos pollenekre, például a parlagfűre vagy a fűfélék pollenjeire, a görögdinnyére is reagálhat, erre mindenképpen érdemes odafigyelni.

Forrás: bbcgoodfood.com

Magazin ajánló: