0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 18.

Itt a szezonja egy fogyókúrás gyümölcsnek

Van egy gyümölcs, amely nem csak finom és frissítő, de egészséges is: gazdag rostokban, vitaminokban, antioxidánsokban és ásványi anyagokban. Alacsony kalóriatartalma és magas rosttartalma miatt kiváló a fogyókúrázók számára. Ez a nektarin.

A nektarin vagy kopaszbarack, az őszibarack különleges változata. Kedvelt gyümölcs, íze az őszibarackhoz hasonlít, viszont kevésbé lédús és a héja könnyebben kezelhető.

nektarin

A nektarin gazdag tápanyagforrás. Egy közepes méretű gyümölcs mindössze 50-60 kalóriát tartalmaz, miközben jelentős mennyiségű rostot, C-vitamint és káliumot biztosít a szervezet számára. A rostok elősegítik az emésztést és a jóllakottság érzetét, a C-vitamin pedig erősíti az immunrendszert és segít a sejtek regenerálódásában.

Emellett hasznos forrása a védő növényi vegyületeknek, köztük a karotinoidoknak, a flavonoidoknak és a fenoloknak. Ezek a növényi vegyületek védekező vegyi anyagokként működnek, és hasonló védőszerepet töltenek be számunkra, támogatják immunrendszerünket és szívünket

A nektarin által biztosított egyik növényi vegyület a galluszsav, a kutatások szerint számos betegségben, többek között a cukorbetegségben, az agy egészségében és az elhízásban is előnyös lehet.

nektarin gyümölcs

A nektarin sárga vagy narancssárga húsa gazdag karotinoidtartalomra utal; minél sötétebb a színe, annál gazdagabb lehet az adott fajta. A karotinoidok az A-vitamin növényi forrásai, és számos szerepet játszanak a szervezetben, többek között a szemünk és a látásunk védelmében.

A nektarinban található számos karotinoid közül a lutein az egyik, amely kulcsszerepet játszik a szem egészségének és az idősek kognitív funkcióinak támogatásában.

A bőr védelmében is segít

Ha szeretnénk megőrizni szép, fiatalos bőrünket, érdemes tudni, hogy a nektarin segít ebben, mivel  a karotinoidok hasznos forrása, a bőr egészségében is jótékony szerepet játszhat, többek között védelmet nyújt az olyan környezeti elemek öregítő hatásaival szemben, mint az UV-fény, a környezetszennyezés és a dohányzás. Egy másik hasznos tápanyag, a réztartalom,  serkenti a kollagént, azt a fehérjét, amely a bőr fiatalosságát és rugalmasságát adja.

A gyomrunk is hálás lesz, a nektarinért, ugyanis a gyümölcsben található nagy mennyiségű rost segít megelőzni a székrekedést és fenntartani a normális gyomortranzitot.

Emellett tartalmazza a szorbit nevű cukrot is, amelyet csonthéjas gyümölcsökön, például sárgabarackon, őszibarackon és szilván keresztül fogyasztva a székrekedés kezelésére ajánlják. Emellett jótékony hatással van a bélrendszerünkben élő mikrobák közösségére.

lekvár dzsem nektarin

Felhasználása sokoldalú, nem csak nyersen, gyümölcsként fogyaszthatjuk, készülhet belőle leves, mehet salátákba, reggeli müzlibe, smoothie-kba, télire pedig remek dzsemet főzhetünk. És akkor még a desszertekről nem is beszéltünk, sokféle süteményt, fagylaltot, parfét gazdagíthatunk vele.

További cikkeink a témában:

Forrás: bbcgoodfood.com

Magazin ajánló: