0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. február 16.

Gigantikus piac: 888 milliárd eurót költöttünk élelmiszerre az EU-ban

Az európai fogyasztók 888 milliárd eurót költöttek ételekre és italokra az elmúlt évben. Az éttermek és boltok között "termékhatár" egyre inkább elmosódik.

Élelmiszerkereskedelem átalakulása

Ez az átalakulás más csatornák, például a bolti eladások növekedését is elősegíti, míg a hagyományos éttermek, különösen a pandémia utáni időszakban, veszítenek a piacból. Az éttermek piaci részesedése 2021-ben 79%-ról 2024 júniusáig 77%-ra csökkent, míg a kiskereskedelmi csatornák piaci részesedése ugyanezen időszakban 21%-ról 23%-ra nőtt.

Edurne Uranga, a Circana európai élelmiszeripari alelnöke elmondta: „A fogyasztók többé nem ragaszkodnak a hagyományos kategóriákhoz. A döntésüket a kényelem, az ár-érték arány és az élmény határozza meg, függetlenül attól, hogy egy gyorsétteremből vagy egy szupermarket készételei közül választanak.”

A gyorséttermek, mint a McDonald’s, a Burger King, a Subway és az O’Tacos, nemcsak egymással, hanem a nagy európai szupermarketláncokkal is versenyeznek, mint például a Tesco, a Mercadona, a Spar és az Edeka.

Bolti eladások növekedése

Az elmúlt hét évben a bolti eladások Európa legtöbb országában folyamatosan növekedtek. 2024 júniusára a francia élelmiszeripari szektor (azonnali fogyasztásra fókuszálva) vezeti a listát a legmagasabb fogyasztói költési aránnyal, 6,8%-kal, ami 17,5%-os növekedést mutat. Az Egyesült Királyság szorosan követi, 6,6%-os részesedéssel, Németország 5,8%-kal, Spanyolország 4,2%-kal és Olaszország 3,5%-kal.

A fogyasztók lelkesen fogadják az új bolti készétel trendeket, különösen ebédidőben. Ez a szegmens tavaly közel 9%-os növekedést mutatott, ami jól tükrözi a készétel iránti igényt mind ebédre, mind uzsonnára.

Ajánljuk még:

Forrás: esmmagazine.com

Magazin ajánló: