0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. december 3.

Akár órákon át sorban állnak a világhódító pisztáciás édességért: mi a csoki titka?

A Dubai csokoládé világhódító útjára indult, különlegessége pedig a szokatlan töltelékben rejlik.

Az édesség, amely  Dubai csokoládé néven vált világszerte híressé, először 2021-ben robbant be a köztudatba, amikor a brit-egyiptomi származású Sarah Hamouda, Dubaiban élő vállalkozó megalkotta.

Az ikonikus finomság vastag, kézzel dekorált csokoládétábla, amely különféle egyedi töltelékeket tartalmaz. Legnépszerűbb íze a gazdag pisztáciakrém.

A csokoládé különlegessége a szokatlan töltelékekben rejlik, mint például a ropogós kataifi (finoman szálas közel-keleti tészta) pisztáciával és tahinivel keverve, vagy a fudge brownie és a réteslap. A termék Sarah Hamouda személyes elképzelésén alapult: második terhessége alatt olyan édességre vágyott, amely nosztalgikus ízeket idéz, ugyanakkor teljesen új.

A csokoládé 2021-ben vált igazán híressé, amikor  Maria Vehera TikTok-influenszer autójában forgatott videót a termékről, amely azóta több mint 100 millió megtekintést ért el.

A nagy kereslet és a korlátozott mennyiségű eredeti termék miatt világszerte megjelentek a másolatok, amelyek a trend továbbterjedését eredményezték.

Berlinben Ali Fakhro, az Abu Khaled Sweets pékség tulajdonosa két hónapja kezdte el saját verzióját készíteni. Többszöri kísérletezés után megtalálta a tökéletes receptet, amelyben a pisztáciakrém ropogósságát a közel-keleti kataifi adja.

„Az első nap 20 táblát készítettem, de gyorsan elfogytak. Másnap már 50-et csináltam, de az is mind elkelt”

– mesélte Fakhro a Gulf News dubai hírportálnak.

Németországban az emberek akár 100 eurót is hajlandók fizetni egyetlen tábla csokoládéért. Egy 31 éves férfi a múlt héten 45 kilogrammnyi édességet próbált becsempészni Svájcból Németországba, mielőtt lebukott volna.

Órákig tartó sorban állás és aranyáron árult Dubai csokoládé

A svájci Lindt csokoládégyártó nemrég piacra dobta saját verzióját Németországban, 10 boltban összesen 1000 számozott tábla került forgalomba. Az emberek órákig álltak sorban a hidegben, hogy megkaparinthassanak egyet. Az áruk elérheti a 300 eurót is az online aukciókon.

Egy vásárló, Yannick Burkhard, három órát várt Stuttgartban, hogy csokoládét vegyen, de nem tervezi megenni. „Gyors és könnyű pénzkereset. Egy tábla 15 euróba kerül, de akár 100 eurót is elkérhetek érte az interneten” – mondta mosolyogva.

Egyedi ízek, világhírnév

A Dubai csokoládé sikere nemcsak Dubai, hanem az innováció, a nosztalgia és a közösségi média erejét is tükrözi. Az emberek hajlandók hosszú órákat várni és jelentős összegeket fizetni, hogy egy kis darabot hazavigyenek a világszenzációból.

étterem
Illusztráció: Freepik

Ajánljuk még:

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/gulfnews.com

Magazin ajánló: