Az édesség, amely Dubai csokoládé néven vált világszerte híressé, először 2021-ben robbant be a köztudatba, amikor a brit-egyiptomi származású Sarah Hamouda, Dubaiban élő vállalkozó megalkotta.
A csokoládé különlegessége a szokatlan töltelékekben rejlik, mint például a ropogós kataifi (finoman szálas közel-keleti tészta) pisztáciával és tahinivel keverve, vagy a fudge brownie és a réteslap. A termék Sarah Hamouda személyes elképzelésén alapult: második terhessége alatt olyan édességre vágyott, amely nosztalgikus ízeket idéz, ugyanakkor teljesen új.
A csokoládé 2021-ben vált igazán híressé, amikor Maria Vehera TikTok-influenszer autójában forgatott videót a termékről, amely azóta több mint 100 millió megtekintést ért el.
Berlinben Ali Fakhro, az Abu Khaled Sweets pékség tulajdonosa két hónapja kezdte el saját verzióját készíteni. Többszöri kísérletezés után megtalálta a tökéletes receptet, amelyben a pisztáciakrém ropogósságát a közel-keleti kataifi adja.
– mesélte Fakhro a Gulf News dubai hírportálnak.
Németországban az emberek akár 100 eurót is hajlandók fizetni egyetlen tábla csokoládéért. Egy 31 éves férfi a múlt héten 45 kilogrammnyi édességet próbált becsempészni Svájcból Németországba, mielőtt lebukott volna.
Órákig tartó sorban állás és aranyáron árult Dubai csokoládé
A svájci Lindt csokoládégyártó nemrég piacra dobta saját verzióját Németországban, 10 boltban összesen 1000 számozott tábla került forgalomba. Az emberek órákig álltak sorban a hidegben, hogy megkaparinthassanak egyet. Az áruk elérheti a 300 eurót is az online aukciókon.
Egyedi ízek, világhírnév
A Dubai csokoládé sikere nemcsak Dubai, hanem az innováció, a nosztalgia és a közösségi média erejét is tükrözi. Az emberek hajlandók hosszú órákat várni és jelentős összegeket fizetni, hogy egy kis darabot hazavigyenek a világszenzációból.
Ajánljuk még: