A német spárga napja egy olyan kulináris ikon előtt tiszteleg, amely generációkat köt össze, tájakat formál, rövid szezonja alatt pedig az étkezések és a heti piacok egyértelmű főszereplőjévé válik. Aligha van még egy élelmiszer, amely ilyen szépen ötvözi a mezőgazdasági hagyományokat, a regionális identitást és egy szezon hangulatát. A spárga több mint köret, egyenesen kulturális esemény, fogalmaz a témáról beszámoló cikkében a fruchthandel.de portál.

Fejenként több mint egy kiló
Németországban ezt nem kell senkinek különösebben magyarázni, és a számok is alátámasztják: csak tavaly mintegy 100 ezer tonna friss spárgát fogyasztottak el, vagyis az agrárpiaci adatgyűjtő szervezet (AMI) és az ottani statisztikai hivatal (Destatis) adatai szerint az ország minden egyes lakójára fejenként körülbelül 1,2 kilogramm jut, írja a szakportál.
Az évi 110 ezer tonnányi betakarított mennyiséggel pedig évek óta magasan vezeti Európa toplistáját Németország; a második helyezett Spanyolországban csak körülbelül feleennyit termesztenek évente. Nem véletlen tehát, hogy az országban elfogyasztott spárga mintegy 85%-a hazai eredetű.
Utóbbinak pedig nem a frissesség az egyetlen előnye, hanem az is, hogy a rövid szállítási útvonalaknak köszönhetően sokkal fenntarthatóbb a termékpálya, mint ha exportáru érkezne, és ezt minden lehetséges platformon hangsúlyozzák is, kihasználva a marketingszempontú előnyeit.
Országos spárgaünnep
Ebbe az átfogó marketingbe illik bele kiválóan a német spárga napja is, amelyet már harmadszor rendeztek meg a szezon kellős közepén, május 5-én. A termesztők egy sor akcióval készültek, hogy felhívják magukra a figyelmet az áruházakban, a piacokon és a saját farmboltjaikban. Volt, ahol ajándék spárgára lehetett számítani meglepetésszerűen, máshol vicces feliratú szórólapok tájékoztattak a német spárga tulajdonságairól és előnyeiről.

Hiszen a spárga már rég nem egyszerű idényzöldség – a spárga Németországban már a gazdaság fontos tényezője, a regionális identitás szimbóluma és összekötő elem a termelők, a kereskedők és a fogyasztók között, fogalmazta meg a spárganap küldetését a fruchthandel.de portál cikke.