Az ivólevek szintén nagyszerű kiegészítői a hétköznapoknak, hisz amellett hogy finomak, energiát adnak, frissítenek és támogatják a szervezet egészséges működését.
Besze Zsolt István, a vállalkozás alapítója saját receptjein keresztül valósította meg azt az elképzelését, hogy az étel egyszerre lehet tápláló, természetes és örömteli. Minden saláta és ivólé a gondos munkáját és ízlését tükrözi. A Tavasz ivólé volt az első termékük, ami úgy született, hogy kiment a konyhába, és mindent bedobált egy turmixba, ami otthon volt. Megkóstolta, és egyből kiderült, hogy ezzel komolyabban kellene foglalkoznia. Reprodukálta az összetevőket, mert mindent csak érzés alapján tett bele. Az alap megvolt, a fő kérdést a fűszerezettség jelentette, mert a recept még vagy tíz titkos összetevőt tartalmaz. Ez egyébként jellemző minden termékükre. Finomságaikhoz az alapanyagokat részben ők termesztik, részben biogazdaságból vásárolják, a salátákhoz a csíráztatni való magokat pedig a megfelelő kereskedőtől szerzik be. Hétről hétre minden terméküket frissen készítik, általában konyhakészre. Ez azt jelenti, hogy a mini saláta mosott, kicsit szárított, és azonnal fogyasztható.

Fotó: Bella Huba
Az Élő Étkek alapítója úgy gondolja, hogy termékeivel speciális vásárlói réteget elégít ki. A tapasztalatai alapján bizakodik a kereslet fokozatos élénkülésében.
– Nincs nagy kultúrája ennek a termékkörnek Magyarországon. Néha kapok furcsa megjegyzéseket, mint például: „Mi vagyok én, kecske?” Viszont, ha valaki megkóstolja, akkor szinte biztos, hogy rászokik és visszatérő vásárló lesz. Az ivólevek és a mini saláták egyre népszerűbbek. Van egy réteg, akinek fontos a minőség, a megbízhatóság és az, hogy legyen egyfajta kapcsolata a termelővel. Ennek köszönhetően lehetősége van visszajelzést adni, kérhet módosítást valamelyik termékkel kapcsolatban. Volt olyan vevőm, aki azt kérte, hogy ne tegyem bele az egyik összetevőt valamelyik ivólémbe, vagy éppen fordítva, adjak még valamit hozzá. Ezt egy multiban nem tudja megtenni. Hiszem, hogy van az a réteg, aki egyre tudatosabb és nem csak a reklámok alapján vásárol. Őket keresem, célzom meg. Akik vásárolnak nálunk, szinte minden termékünket szeretik. Több vevőnk is kedvező változásokat tapasztalt az egészségi állapotában termékeink fogyasztása után. A visszatérők között élelmiszermérnök is van, aki szerint a megálmodott termékeim összetétele szenzációs. Ezekért a visszajelzésekért érdemes dolgozni.
– Tervben volt egy üvegház kialakítása, de jelen pillanatban nem áll rendelkezésre az ehhez szükséges anyagi forrás. Elindítottuk brandünk felépítését SOL terméknévvel. Most értünk el arra a pontra, hogy növekednünk kell, és nem feltétlenül csak az anyagiak miatt. Szeretném, ha minél több embernek lenne választási lehetősége. Ha tudok adni a bolti mellett alternatívát, hogy hol és mit egyenek, akkor legalább mi megtettük azt, amit megtehettünk. Az Élő Étkekkel nemcsak enni tanulunk újra, hanem élni is. Ebből született meg a mottóm is: „Az Élet él és élni akar” – zárta gondolait.